«طریقه حکومت گجرخان» روایتی از نسبت افراد با قدرت‌های بالادستی است | پایگاه خبری صبا
امروز ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۲۸
مجید امرایی در گفتگو با صبا:

«طریقه حکومت گجرخان» روایتی از نسبت افراد با قدرت‌های بالادستی است

کارگردان نمایش «طریقه حکومت گجرخان» با اشاره به اینکه متن این اثر با الهام از نمایشنامه میرزا آقا تبریزی شکل گرفته است، درباره موضوع اثر توضیح داد.
قدرت زندگی انسان را تحت الشعاع قرار می دهدمجید امرایی نویسنده و کارگردان «طریقه حکومت گجرخان» با اشاره به موضوع نمایش که این شب ها روی صحنه است به خبرنگار صبا گفت: نمایشنامه «طریقه حکومت گجرخان» با الهام از متن نمایشنامه «طریقه حکومت زمان خان» اثر میرزا آقا تبریزی نمایشنامه نویس دوره قاجار نوشته شده است و ۲ سال برای نوشتن این متن زمان گذاشته ام.
وی افزود: نمایشنامه «طریقه حکومت گجرخان» به مسایل اجتماعی اشاره دارد که در زندگی روزمره انسان ها با افراد بالادستی و افراد دارای قدرت اتفاق می افتد.
امرایی درباره سبک نمایش «طریقه حکومت گجرخان» گفت: سبک این نمایش طنز است و ترکیبی از کمدی مدرن با کمدی کلاسیک نمایش های سنتی ایرانی است.
این کارگردان تئاتر با اشاره به موسیقی و نقش آن در نمایش «طریقه حکومت گجرخان» توضیح داد: آهنگسازی این اثر نمایشی را علی سینا رضانیا برعهده گرفته است که به صورت تخصصی روی موسیقی تئاتر فعالیت می کند. ضمن اینکه یکی از شاخصه های اصلی این نمایش موسیقی است که در نمایش شنیده می شود و برای مخاطب جذاب است.
وی در پایان گفت: موسیقیِ تئاتر با موسیقی شنیداری تفاوت دارد به همین دلیل موسیقی، داستان دراماتیک ما را تکمیل می کند.
نمایش «طریقه حکومت گجرخان» از ۹ تا ۲۴ اسفند در تماشاخانه سنگلج روی صحنه رفت و اجرای مجدد خود را از ۵ تا ۳۰ فروردین در همین تماشاخانه ساعت ۱۹:۳۰ آغاز کرده است.
در خلاصه نمایش آمده است: خان حاکم (گجرخان) به تخت می نشیند، به مردم وعده‌ها می‌دهد، دیوانیان که تکلیف‌شان روشن است و اما مردم.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است