به اعتبار ما و حرفه خودت لطمه زدی/ ادامه پرونده جدایی آمازون از وودی آلن | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۶:۵۴
استودیوی آمازون خطاب به وودی آلن؛

به اعتبار ما و حرفه خودت لطمه زدی/ ادامه پرونده جدایی آمازون از وودی آلن

استودیوی فیلمسازی ابرکمپانی آمازون با ارائه یک گزارش جدید به دادگاهی در نیویورک، به دلایل خود برای فسخ قرارداد با وودی آلن اشاره کرد.

به گزارش صبا به نقل از هافینگتون‌پست، کمپانی آمازون در اولین واکنش به پرونده شکایت وودی آلن از این استودیو، اظهارات او درباره جنبش فاش سازی سواستفاده جنسی یا همان «MeToo» و همچنین اتهاماتی را که در این باره به شخص آلن وارد شده است توجیه کننده قطع همکاری با این بازیگر و کارگردان نامدار سینما خواند.

وکیل این کمپانی در گزارشی که به تازگی به دادگاه این پرونده در نیویورک تحویل داده شده، تصریح کرده است که اظهارات عمومی آلن در باره این جنبش فاقد درک شرایط عمومی جامعه و بی‌توجه به پیامدهای ناظر به موقعیت شخصی و کاری او بوده است.

این کارگردان ۸۳ تاکنون بارها از سوی دختر خوانده‌اش یعنی دیلان فارو بابت سواستفاده‌های جنسی از او در زمان کودکی، مورد اتهام قرار گرفته است.

سرآغاز جدایی وودی آلن و استودیوی آمازون به سال ۲۰۱۷ و اکران فیلم «واندر ویل»، درست مدت زمان کوتاهی بعد از ماجرای رسوایی جنسی هاروی واینستین تهیه‌کننده قدرتمند هالیوود برمی‌گردد. توزیع این فیلم بر عهده آمازون بود. آلن در آن زمان طی اظهاراتی به همدردی با واینستین پرداخت و اظهار کرد بابت زندگی به هم‌ریخته او متاسف و ناراحت است. او همچنین از جو پر از سوظن به وجود آمده در جنبش «MeToo» انتقاد کرد و معتقد بود کار به جایی رسیده است که هر مردی اگر در دفتر کار خود به خانمی یک چشمک زده باشد باید برای دفاع از خود به فکر استخدام یک وکیل باشد!

از سوی دیگر مصاحبه مجدد دیلان فارو، دخترخوانده آلن با CBS در اوایل سال ۲۰۱۸ باعث جلب توجه مجدد رسانه‌ها به پرونده رسوایی اخلاقی او این بار در جوی شدیدتر شد. آلن در آن زمان فارو را به سواستفاده ابزاری از این جنبش برای نیل به اهداف شخصی خود متهم کرد.

در تابستان سال ۲۰۱۸ آمازون اعلام کرد قرارداد خود با وودی آلن برای پخش چهار فیلم دیگر این کارگردان را فسخ کرده است؛ اقدامی که باعث شد پخش فیلم آخر آلن با نام «یک روز بارانی در نیویورک» هنوز در پرده‌ای از ابهام قرار داشته باشد. دیگر پروژه‌های مشترک این دو طرف برای پخش در سال ۲۰۱۸، ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ برنامه‌ریزی شده بود.

پیامد این ماجراها، سه ماه پیش در فوریه (بهمن ماه) وودی آلن شکایتی علیه آمازون تنظیم کرد و خواستار غرامتی ۶۸ میلیون دلاری بابت ضرر و زیان فسخ یکطرفه قرارداد خود از سوی این ابرکمپانی شد.

آمازون در اظهارات جدید خود اقرار کرده است که چاره‌ای جز قطع همکاری با آلن نداشته است و گفته است اظهارات او جو چنان جو منفی و بدی به راه انداخت که به طرز موثری تلاش‌های این استودیو برای تبلیغ و پخش فیلم «واندرویل» را نابود کرد. آمازون در گزارش خود به دادگاه همچنین اضافه کرده است که رفتار آلن و عواقب اظهارات او این استودیو را متقاعد کرد که همکاری برای پخش ۴ فیلم دیگر هیچگونه منفعتی برای آمازون نخواهد داشت و با وجود هزینه۱۰ میلیون دلاری پیش‌پرداخت به آلن ادامه این همکاری میسر نخواهد بود.

تاکنون بسیاری از همکاران سابق آلن و ستارگانی همچون کیت بلانشت، کتی گریفین، ناتالی پورتمن، جاد اپتاو، هایلی اتول و مایکل کین اعلام کرده‌اند دیگر هرگز با این کارگردان همکاری نخواهند کرد.

اشکان مزیدی

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است