لبخندهای «نون.خ» به مردم سیل‌زده تقدیم شد/ تصویربرداری فاز دوم از مرداد | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۳۹
نشست رسانه ای عوامل سریال؛

لبخندهای «نون.خ» به مردم سیل‌زده تقدیم شد/ تصویربرداری فاز دوم از مرداد

نشست خبری سریال «نون.خ» با حضور عوامل و بازیگران سریال برگزار شد.
نشست خبری سریال «نون.خ» برگزار شدبه گزارش خبرنگار صبا، نشست خبری سریال نوروزی «نون.خ» با حضور عوامل و بازیگران این سریال و اهالی رسانه عصر امروز شنبه ۱۷ فروردین ماه در سالن جلسات اداره کل سازمان صدا سیما برگزار شد.
مهدی فرجی تهیه کننده سریال «نون. خ» در ابتدای جلسه عنوان کرد: در ابتدا از رسانه ملی تشکر می کنم که زمینه های ساخت این سریال را فراهم کردند. همچنین از امیر وفایی برای قلم زیبایش تشکر می کنم که متنی به این زیبایی نوشت.
وی افزود: ما به دلیل شرایطمان و همزمانی چند سریال دیگر در نهایت به این بازیگران رسیدیم. سعید آقاخانی‌ چون کردزبان هستند تسلط کافی روی این منطقه و آداب و رسوم داشتند.
این مدیر سابق تلویزیون تاکید کرد: به طور خاص از سعید آقاخانی برای صبوری و حرفه ای بودنش تشکر می کنم. خوشبختانه این سریال به عنوان پربیننده ترین نوروزی از طرف مردم انتخاب شد.
فرجی افزود: از مردم مهربان کردزبان تشکر می کنم که باعث دلگرمی به گروه شدند. مجموعه تلاش گروه این بود که کاری ساخته شود لبخند به روی لبان مردم بیاورد. دوست داشتیم همیشه لبخند بر لب های مردم باشد ولی سیل باعث غم مردم شد. این سریال و تمام لبخند هایش را به مردم سیل زده تقدیم می کنیم. امیدواریم که روزی تمام اقوام تصویر و زبان خود را در قاب تصویر ببینند.
این تهیه کننده در ادامه در مورد سختی ساخت این اثر گفت: عموما لوکیشن های ما خارجی و در زمستان بود. ما برای تیتراژ یک گروه جدا و مجزا به کردستان فرستادیم تا تصاویر بکر بگیریم.
واکنش مردم کردزبان به سریال
سیروس میمنت بازیگر سریال «نون خ» درمورد بازخورد سریال در میان اقوام کرد عنوان کرد: همیشه نسبت به کارهای قومیتی گارد گرفته می شود ولی این بار بازخوردهای خوبی دریافت کردم. خانم کردزبانی با گریه به من گفت همیشه به ما نقد می شود که عروسی های مختلط در کردستان برگزار می شود ولی شما در این فیلم نوع پوشش اقوام کرد در مجالس عروسی را نشان دادید. اگر به درستی به اقوام پرداخته شود هیچ مشکلی پیش نمی آید.
در ادامه نشست، سعید آقاخانی کارگردان سریال  «نون. خ» گفت: ما کار خیلی سختی داشتیم ولی تلوزیون، مدیر شبکه یک و مهدی فرجی به شدت از ما حمایت کردند. در کردستان با دومتر برف رو به رو بودیم و شرایط کار سخت بود. من تشکر می کنم از مردم‌ سنندج و کرمانشاه که بسیار به ما کمک کردند. با دیدن بازخوردها خستگی از تن ما بیرون می رود.

وی افزود: خیلی دوست دارم کارهای قومیتی متنوعی انجام دهم، اما فکر می کنم باید کار در مناطق کردنشین را هم ادامه دهیم چون هنوز ظرفیت وجود دارد. من خیلی دوست داشتم‌ مردم‌ با مناطق زیبای کردستان آشنا شوند.
کاری که از تهران به کردستان رسید
مهدی فرجی در ادامه سخنان آقاخانی بیان کرد: چند قسمت اول توسط مرحوم خشایار الوند نوشته شده بود و زمانی که سعید آقاخانی را برای کار دعوت کردیم گفت انگیزه من پرداختن به یک قومیت و زبان خاص است. اساسا این که این کار تبدیل به کار قومیتی شد پیشنهاد سعید آقاخانی بود وگرنه کار قرار بود برای تهران یاشد ولی تغییر کرد.
امیر وفایی نویسنده کار درمورد لهجه شخصیت های سریال توضیح داد: ما برای شوخی از این لهجه استفاده نکردیم. نوشتن کار طولانی شد چون سعید آقاخانی بسیار روی متن حساس بود و خیلی سخت راضی می شد. این مدل کمدی ها نباید با کمدی های فانتزی مقایسه شود و این کمدی رئال بود و بسیار کار سختی است.
سعید آقاخانی:  تهران جذابیتی برای ساخت سریال نداشت

سعید آقاخانی در ادامه بیان کرد: ما هیچ شوخی با هیچ قوم و لهجه ای نکردم. بازیگران کردزبان ما بسیار حرفه ای بودند و برای فصل بعد حتما بیشتر از آن قوم استفاده می کنم. دویست بازیگر کردزبان بودند که ما فقط از ۴۰ نفر استفاده کردیم و عده ای ماندند. کیفیت بازیگری کار بعد از نویسندگی نقطه قوت آن است.

وی درباره اینکه سریال را از تهران به کردستان برده است، عنوان کرد: همه چیز در تهران لو رفته است و بافت زیبایی برای لوکیشن ندارد. مردم هم برایشان جذاب نیست. تهران به لحاظ قصه ای هم اشباح شده است. همه چیز آن تکراری است. در کردستان با آدم های ساده تر و بهتر رو به رو بودیم.

این کارگردان اضافه کرد: سعی کردم سادگی شخصیت ها را به تصویر بکشم و وارد پیچیدگی ها نشوم.

مهدی فرجی نیز گفت: سر تدوین سعید آقاخانی بی رحمانه بازی های خود و هرجایی را که احساس می کرد اضافه است، حذف می کرد.

سفارش فصل دوم داده است/ تصویربرداری از مرداد

وی همچنین خبر داد: اواسط مردادماه برای تصویربرداری فصل دوم «نون. خ» به کردستان می رویم. شبکه یک درخواست ساخت فصل دوم را داده و ترجیح کارگردان بر این است که تصویربرداری کاملا در کردستان صورت بگیرد تا بازیگران بیشتری از این منطقه داشته باشیم‌.

در ادامه نشست محمدحسین رنجبران روابط عمومی سازمان صدا و سیما پیام علی عسکری رییس سازمان را بدین شرح خواند: نوآوری جدیدی را بعد از «پایتخت» دیدیم. به گروه سازنده سریال «نون. خ» تبریک می گویم.
الواح تقدیری نیز از سوی وی به عوامل سریال اهدا شد.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است