برنامه‌های تماشاخانه سپند در سال ۹۸/ کمپانی تئاتر می‌شویم | پایگاه خبری صبا
امروز ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۳۳
فرشاد حبیبی با صبا مطرح کرد:

برنامه‌های تماشاخانه سپند در سال ۹۸/ کمپانی تئاتر می‌شویم

فرشاد حبیبی مدیر تماشاخانه تازه‌تاسیس سپند تاکید کرد در سال جدید این مجموعه به یک کمپانی تولید و اجرای تئاتر تبدیل می شود.

عیدانه| در سال جدید از پلتفرم تئاتری رونمایی می کنیمفرشاد حبیبی مدیر تماشاخانه تازه‌تاسیس سپند درباره ارتباطی که در این مدت با هنرمندان برقرار کرده اند به خبرنگار صبا بیان کرد: در مدت کوتاهی که تماشاخانه سپند افتتاح شده است، سعی کردیم با هنرمندان فعال تئاتر ارتباط موثری داشته باشیم و این مجموعه را به یکی از گزینه‌ ها برای خانواده تئاتر تبدیل کنیم.

مدیر تماشاخانه سپند با اشاره به برنامه‌های این مجموعه در سال نو گفت: با پایان چند نمایش در روزهای پایان سال ۹۷، درخواست‌های متعددی برای اجرا در تماشاخانه سپند ثبت شده است.

به گفته وی، سپند با وجود اینکه حدود ۲ ماه از فعالیتش می گذرد در ایام نوروز هم میزبان مخاطبان تئاتری بوده است.

حبیبی درباره اجرای نمایش های مختلف در تماشاخانه سپند توضیح داد: نمایش «مرده‌خور» به کارگردانی جعفر رازپوش از روز پنجم فروردین و ساعت ۱۹ در سالن شماره دو این مجموعه روی صحنه رفت. همچنین از ۱۵ فروردین نمایش‌های جدیدی همچون «اولین تجربه» به کارگردانی مهتاب نصیرپور در سپند اجرا شده است.

وی درباره حمایت های دولتی از تماشاخانه سپند در مدت فعالیتش گفت: تماشاخانه سپند در این مدت به صورت خودکفا عمل کرده و مورد حمایت نهاد خاصی قرار نگرفته است و تلاش کرده ایم به رونق تئاتر خصوصی در کشور کمک کنیم.

 مدیر تماشاخانه سپند همچنین یادآور شد: ما در مجموعه سپند از روزهای ابتدایی حمایت از تئاترهای جوان و دانشجویی را در دستور کار داشتیم اما از دعوت گروه‌ها و کارگردان‌های حرفه‌ای هم غافل نمانده‌ایم البته از سال جدید هدف‌گذاری کرده‌ایم تا با تخصصی‌تر کردن فعالیت‌های این مجموعه، تنها از حضور آثار منتخب و چهره‌های سرشناس هنرهای نمایشی بهره‌مند شویم و نام سپند را به عنوان یک برند نمونه در میان سالن‌های تئاتر تثبیت کنیم.

او خاطر نشان کرد: همچنین در نظر داریم تا سال جدید از یک پلتفرم تئاتری در داخل مجموعه با ظرفیت حدود ۷۰ نفر رونمایی کنیم که فضایی مناسب برای تئاترهای تجربی و پرفورمنس‌ها خواهد بود.

حبیبی تاکید کرد: تماشاخانه سپند قصد دارد طی سال آتی وارد حوزه تولید نیز شده و صرفا به اینکه محلی برای اجرا باشد، بسنده نکند. راه‌اندازی کمپانی تئاتر سپند یکی از مهم‌ترین چشم‌اندازهای ما در سال آینده است که به صورت جدی آن را پیگیری خواهیم کرد.

حبیبی در پایان با اشاره به ضرورت حمایت دولت از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی گفت: با توجه به تاکید همه ارکان دولت مبنی بر خصوصی‌سازی و مشارکت فعال سرمایه‌گذاران در بخش فرهنگ و هنر، تصمیم به حضور در عرصه تئاتر گرفتیم. در این راستا انتظار داریم دولت ما را همیاری کند تا با کمترین دغدغه ممکن در راه توسعه تئاتر کشور گام برداریم.

پردیس تئاتر سپند دارای سه سالن با مجموع ظرفیت ۵۲۰ نفر است که سالن‌های یک و دو به اجراهای حرفه‌ای تئاتر اختصاص داشته و پلتفرم این مجموعه با هدف حمایت از کارگردان‌های جوان در اختیار اجراهای دانشجویی قرار می‌گیرد.

پردیس تئاتر سپند در خیابان کریمخان، خیابان عضدی (آبان جنوبی)، خیابان سپند، پلاک ۶۹ واقع شده است.

نسترن معصوم پور

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است