«فراموشی» در ادامه تور جهانی خود به استرالیا رسید | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۲:۱۳

«فراموشی» در ادامه تور جهانی خود به استرالیا رسید

فیلم کوتاه «فراموشی» ساخته فاطمه محمدی در جشنواره «Setting Sun» ملبورن اکران خواهد شد.

به گزارش خبرنگار صبا، فیلم کوتاه «فراموشی» به کارگردانی فاطمه محمدی در جشنواره فیلم «Setting Sun» استرالیا پذیرفته شد.

جشنواره «Setting Sun» که امسال ششمین سالگرد خود را جشن خواهد گرفت از ۲ تا ۶ می (۱۲ تا ۱۶ اردیبهشت) در منطقه غرب ملبورن برگزار می‌شود. این فستیوال سینمایی در ۵ سال گذشته از یک رویداد محلی به جشنواره‌ای با اعتبار ملی و بین‌المللی تبدیل شده است و در آن فیلم‌های مختلف کوتاه و بلند در قالب‌های گوناگونی چون مستند، انیمیشن، داستانی در آن به نمایش گذاشته می‌شوند.

جوایز جشنواره «Setting Sun» در شاخه‌های مختلفی چون بهترین فیلم کوتاه، بهترین فیلم بلند، بهترین فیلم از نگاه مردم، بهترین فیلم از نگاه تنوع قومی/جنسیتی، بهترین مستند، بهترین کمدی، بهترین انیمیشن، بهترین قسمت از یک سریال آنلاین، بهترین کارگردان، بهترین فیلمنامه‌نویس و بهترین بازیگر به برگزیدگان اهدا می‌شود. یکی دیگر از بخش‌های این فستیوال به زنان فیلمساز اختصاص دارد و آثاری با کارگردانان زن در آن به رقابت می‌پردازند.

«فراموشی» که نخستین تجربه کارگردانی فاطمه محمدی به حساب می‌آید روایتی از مشکلات دوران سالخوردگی است. داستان فیلم درباره زنی به نام مهربانو با بازی مریم بوبانی است که تلاش می‌کند در کنار مشکلات زندگی، با آلزایمر همسرش نیز دست و پنجه نرم کند.

فاطمه محمدی کارگردانی و تهیه‌کنندگی این اثر را بر عهده دارد و مریم بوبانی، محسن قاضی مرادی، مهدی کمیلی، محسن صادقی، آدرینا توشه، مهدی قاهری، محمدرضا شکریان اصل، فائزه اعظمی، حامد ادوای، مهدی اسدی و پوریا خلیلی در آن نقش‌آفرینی می‌کنند.

اشکان مزیدی

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است