فیلم «لجن‌خوار» اجازه اکران نگرفت/ انجام ممیزی‌ها هم کارساز نبود | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۱۷
کارگردان فیلم اعلام کرد:

فیلم «لجن‌خوار» اجازه اکران نگرفت/ انجام ممیزی‌ها هم کارساز نبود

محمد اسدنیا کارگردان فیلم سینمایی «لجن‌خوار» از توقیف این فیلم در شورای صدور پروانه نمایش خبر داد.

به گزارش خبرنگار سینمایی صبا، محمد اسدنیا درمورد علت صادر نشدن پروانه نمایش برای فیلم سینمایی «لجن‌خوار» توضیح داد: بعد از یک سال و نیم پیگیری برای دریافت پروانه نمایش فیلم سینمایی «لجن‌خوار»، این فیلم توسط شورای صدور پروانه نمایش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توقیف شد و به این فیلم اجازه پخش داده نمی‌شود.

وی در پاسخ به اینکه آیا شما به تغییرات مدنظر شورا توجهی کردید یا خیر؟ توضیح داد: در جلسات مختلفی که من همراه با اعضای شورای صدور پروانه داشتم یک سری ممیزی‌ها عنوان شد مبنی براینکه برخی دیالوگ‌ها حذف شود که این کار را کردیم و برخی حذفیات مثل صحنه های سیگار کشیدن خانم‌ها در فیلم هم اعمال شد. البته این اتفاق برای من خیلی عجیب بود به این دلیل که در فیلم‌های ایرانی زیادی به دفعات شاهد سیگار کشیدن خانم‌ها هستیم، اما به فیلم «لجن‌خوار» ایراد گرفتند هرچند ما هرچه را گفته بودند انجام دادیم، ولی متاسفانه بدون دلیل روشنی فیلم توقیف و جلوی پخش آن گرفته شد.

اسدنیا افزود: به نظرم دوستان در وزارت ارشاد نسبت به فیلم سینمایی «لجن‌خوار» نگاه سلیقه ای داشته اند. خیلی فیلم‌ها در این سال ها اکران شده است که حتی خانوادگی نمی‌توان به تماشای آنها نشست، اما می‌بینیم اکران می‌شوند! در حالی که ممیزی‌های «لجن‌خوار» خیلی پیچیده نبود و ما هم به همه دستورات عمل کرده بودیم، اما باز هم با پخش آن مخالفت شد.

این کارگردان جوان با اعلام اینکه دوست داشته مخاطب «لجن‌خوار» را در سینما ببیند، ناکید کرد: شورا نسخه ممیزی شده را هم رد کرد در حالی که یکی از دوستان در شورای پروانه نمایش پیش از این به من گفته بود که فیلمم حتما پروانه نمایش می‌گیرد و مشکلی پیش نمی آید و اعضای شورا فیلمم را دوست دارند.

او ضمن اشاره به موفقیت‌های بین المللی «لجن‌خوار» تصریح کرد: علی رغم قول مساعدی که به من دادند «لجن‌خوار» موفق به دریافت پروانه نمایش نشد. این فیلم به شیوه سکانس پلان ساخته شده که کار ساده ای نیست و در چند فستیوال خارجی هم تحسین شده است.

اسدنیا با انتقاد از رفتار با فیلم ها گفت: متاسفانه اعمال سلیقه های شخصی ما را از موهبت نمایش آثارمان برای عموم محروم می‌کند. کسانی که سابقه ای در فیلمسازی حرفه ای ندارند شرایط کار برای آنها نسبت به من که بچه سینما هستم و در این حرفه بزرگ شده ام فراهم‌تر است ولی امیدوارم زمینه بهتری برای فعالیت‌های ما هم فراهم شود.

این کارگردان در پایان درمورد احتمال انتشار فیلمش از راه های غیر قانونی بیان کرد: من تصمیمی برای انتشار این فیلم به صورت غیرقانونی ندارم و ترجیح می دهم منتظر بمانم تا ببینم در آینده چه می‌شود.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است