“درس‌های عاشقانه” کتاب شد

به گزارش«صبا»،  رضا حاجی‌آبادی مدیر انتشارات هزاره ‌ققنوس درباره این دو مجموعه شعر  گفت: کتاب شعر “لکنت در زبان ساعت لکنت در زبان زمان” سروده افشین جوادی‌ترشیزی در مراحل آماده‌سازی انتشار است. این کتاب به صورت دو زبانه آلمانی و فارسی منتشر خواهد شد. ترجمه اشعار توسط خود شاعر صورت گرفته است که به زبان آلمانی سروده شده. این کتاب گزیده‌ای از اشعار این شاعر محسوب می‌شود.

او با این توضیح که اشعار کتاب سپید هستند و مضمونی اجتماعی و عرفانی دارند، افزود: کتاب “لکنت در زبان ساعت لکنت در زبان زمان” نفیس و رنگی منتشر می‌شود. فرشاد فرشته‌حکمت طرح و عکس کتاب را انجام داده و متناسب با هر شعر چند تصویر ارائه شده است.

به گفته حاجی‌آبادی، شعرهای این کتاب برای مخاطب ایرانی و آلمانی آشناست و پیوندی بین این دو فرهنگ ایجاد می‌کند.

مدیر انتشارات هزاره‌ ققنوس همچنین از چاپ کتاب “درس‌های عاشقانه” گفت و ادامه داد: این اثر دفتر دوم از اشعار کامبیز تشیعی شاعر ایرانی است. تشیعی از سال ۱۹۷۹ میلادی در ایتالیا زندگی می‌کند و در این کشور مجموعه شعر چاپ شده دارد. مضمون این اشعار سپید، اجتماعی عاشقانه است.

او اضافه کرد: مجموعه کامل اشعار کامبیز تشیعی به زبان ایتالیایی با عنوان Fin dietro al tempo به چاپ رسیده. “درس‌های عاشقانه” گزیده‌ای‌ از سروده‌های او به زبان ایتالیایی است که توسط خودش به زبان فارسی برگردانده شده.

دو کتاب “لکنت در زبان ساعت لکنت در زبان زمان” و “درس‌های عاشقانه” به زودی توسط انتشارات هزاره ققنوس منتشر خواهند شد.

کامبیز تشیعی از سال 1989 عضو افتخاری آکادمی بین‌المللی ادب و هنر استان رجیوامیلیابرتو در ایتالیا است و لقب شوالیه آکادمیک و دکترای افتخاری ادبیات ایتالیایی از طرف این آکادمی به او اعطا شده است.

تشیعی اکنون عضو انجمن فرهنگی و ادبی “دانته” است و با چندین مجله ادبی همکاری جدی دارد. علاوه بر نقد شعر ایتالیا به ترجمه و معرفی شعر معاصر ایران به اهل ادب ایتالیا مشغول است.