استفاده غیرقانونی ترامپ از موسیقی فیلم نولان/ وارنر اقدام حقوقی می‌کند | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۳۷

استفاده غیرقانونی ترامپ از موسیقی فیلم نولان/ وارنر اقدام حقوقی می‌کند

در پی استفاده غیرقانونی دونالدترامپ از موسیقی فیلم «شوالیه تاریکی برمی‌خیزد» برای کمپین ریاست جمهوری آینده پیش روی آمریکا، استودیوی برادران‌وارنر وارد عمل شد.

به گزارش صبا به نقل از هالیوودریپورتر، کمپانی برادران‌وارنر درصدد اقدام حقوقی علیه انتشار ویدیویی در توئیتر دونالد ترامپ رییس جمهوری ایالات متحده آمریکا برای کمپین انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ است.

در این موزیک‌ویدیو که تاکنون بیش از ۲ میلیون بازدید و ۲۷ هزار بار بازنشر توئیتری داشته است از بخشی از موسیقی فیلم «شوالیه تاریکی برمی‌خیزد» (۲۰۱۲) کریستوفر نولان استفاده شده است.

در این کلیپ برخی از دشمنان و رقبای ترامپ نمایش داده می‌شوند، به ویژه آنهایی که به صورت علنی و عمومی با رییس جمهوری آمریکا به مجادله پرداخته‌اند. از این افراد می‌توان به هیلاری و بیل کلینتون، برایان کرانستون، ایمی شومر و روزی اودانل کمدین اشاره کرد.

برایان کرانستون بازیگر، نویسنده و کارگردان صاحب‌نام در توئیتی در این باره گفت: آره لعنتی! بالاخره تودنیای زیرزمینی و عجیب و غریب ترامپ تو لیست تبهکاران قرار گرفتم. نمیتونم بگم اونجا چیکار می‌کنم ولی به نظر می‌رسه درجه خوبی از مقبولیت نداشتن نزد رییس جمهوری دارم. عالیه، فقط چیزی از این فیلم به من هم می‌رسه؟!

در بیانیه‌ای که کمپانی برادران وارنر سه‌شنبه شب (۲۰فروردین) منتشر کرد، تصریح شده است: استفاده از موسیقی فیلم «شوالیه تاریکی برمی‌خیزد» از کمپانی برادران‌وارنر، بی‌اجازه بوده است و ما از طریق کانال‌های حقوقی مناسب در پی پاکسازی آن هستیم.

کمی بعد از انشار این بیانیه این ویدیوی تبلیغاتی در توئیتر غیرفعال شد و به جای آن اخطار گزارش رعایت نشدن کپی‌رایت قرار گرفت.

این اولین باری نیست که ترامپ از دنیای پرشور بتمن کریستوفر نولان الهام می‌گیرد. یکی دیگر از این موارد شباهت نطق اول دونالد ترامپ به عنوان رییس جمهوری آمریکا در ژانویه ۲۰۱۷ با لفاظی‌های کاراکتر «بین – Bane» در زمان تصرف شهر گاتهام در «شوالیه تاریکی برمی‌خیزد» است.

در فیلم زمانی که بین شهر را تصرف می‌کند در بالای پله‌های زندان گاتهام می‌ایستد و می‌گوید: ما گاتهام را از فساد گرفتیم! از ثروتمندان! از نسلی از ستمگران که شما را با وعده و افسانه فرصت، پایین نگه داشته بودند. و حالا آن را به شما بازمی‌گردانیم، به شما مردم!

ترامپ نیز در نطق نخست ریاست جمهوری خود اینطور گفت: مراسم امروز معنای بسیار خاصی دارد چراکه فقط انتقال قدرت از یک دولت به دولتی دیگر و
از حزبی به حزب دیگر نیست، بلکه ما قدرت را از واشنگتن دی‌سی گرفتیم و آن را به شما بازمی‌گردانیم، به شما مردم!

اشکان مزیدی

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است