بازگشت جایزه پژوهش فیلم مستند به جشنواره فیلم کوتاه | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۱:۳۰

بازگشت جایزه پژوهش فیلم مستند به جشنواره فیلم کوتاه

نشست هیات مدیره انجمن صنفی کارگردان سینمای مستند با محوریت همکاری بیشتر انجمن سینمای جوان و انجمن صنفی کارگردان سینمای مستند برگزار شد.
به گزارش صبا، در نشست هیات مدیره انجمن صنفی کارگردانان سینمای مستند که با حضور سید صادق موسوی مدیرعامل انجمن سینمای جوان، آرش رصافی، سعید پوراسماعیلی، طیبه فلکیان و… از مدیران انجمن سینمای جوان و همچنین محسن استادعلی رییس انجمن صنفی کارگردانان سینمای مستند، هادی معصوم دوست و آرش اسحاقی از اعضای هیات مدیره و محمد آفریده مشاور عالی انجمن صنفی کارگردانان، برگزار شد همکاری بیشتر این دو مجموعه به ویژه در زمینه تولید، آموزش و برگزاری جشنواره فیلم کوتاه مورد بررسی و هم‌اندیشی قرار گرفت.
همکاری دو سویه و تعامل بیشتر انجمن سینمای جوانان در خصوص آموزش با اعضای صنف یکی از موارد مورد گفتگو بود که پیشنهاد شد انجمن سینمای جوان با توجه به ظرفیت و اهمیت سینمای مستند به عنوان سینمایی آگاهی بخش و بی واسطه، حضور جدی تر و تاثیر گذارتری در برگزاری کارگاهها، ورک شاپها و فعالیت های گوناگون انجمن سینمای جوان داشته باشد.
در این جلسه با توجه به اهمیت پژوهش و تحقیق که از عوامل مهم و کلیدی سینمای مستند است و شناخت و آشنایی  فیلمسازان را با جهان پیرامون بیشتر فراهم می‌سازد، در خواست شد تا جایزه پژوهش فیلم مستند که در دوره پیش از جشنواره فیلم کوتاه حذف شده بود دوباره به جوایز جشنواره بازگردانده شود. سید صادق موسوی پذیرفت که بازگرداندن این جایزه را در جشنواره پیش رو در دستور کار قرار دهد.
از سوی دیگر در این نشست به آسیب شناسی فیلم کوتاه مستند پرداخته شد که در سال های گذشته با توجه به سیاست های نادرست، بخش مهم و خلاق و بنیادین این سینما، کمتر مورد اقبال قرار گرفته است.
در این باره انجمن سینمای جوانان به عنوان متولی و حامی اصلی فیلم کوتاه در کشور آمادگی خود را در خصوص تولید مستند کوتاه با نگاهی جدی‌ و تاثیرگذارتر اعلام کرد و طبق گفتگوهای صورت گرفته قرار شد فیلم های مستند کوتاه حرفه‌ای که از کیفیت بالا برخوردار است، جدای از تولید فیلم های مستند آموزشی و نیمه حرفه ای مرسوم انجمن، حمایت بیشتری به عمل آورد.

در پایان نشست قرار شد، انجمن صنفی کارگردانان سینمای مستند به عنوان تجلیل از حضور با نشاط جوانان خلاق و باتجربه سینمای کوتاه در جشنواره فیلم کوتاه تهران، نشان ویژه انجمن صنفی سینمای مستند را به بهترین فیلم مستند جشنواره اهدا کند.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    110/472/484/000
  • بی‌بدن
    26/214/863/000
  • سال گربه
    18/031/038/500
  • آپاراتچی
    4/245/817/500
  • پرویز خان
    3/263/887/000
  • نوروز
    3/001/113/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    2/962/112/500
  • آسمان غرب
    2/566/028/000