«آخرین موهیکان» به تلویزیون می‌آید/ روایت اجداد فراموش‌شده آمریکایی‌ها

به گزارش صبا به نقل از ورایتی، کری جوجی فوکوناگا کارگردان جدیدترین قسمت «جیمز باند» به همراه نیکول کسل کارگردان «نگهبانان» به طور مشترک سریال «آخرین موهیکان» را براساس رمان جیمز فنیمور کوپر که در سال 1826 نوشته شده است، می سازند.

فوکوناگا که به همراه بخش تلویزیونی پارامونت و کمپانی آنونیموس کونتنت کار تهیه سریال را نیز برعهده دارد درباره ساخت این اثر چنین گفت: نبرد میان تمدن ها در خلال جنگ هفت ساله که داستان «آخرین موهیکان» را شکل می دهد شوق و علاقه ای است که مدت طولانی با من همراه بوده است. این نبردها یک جنگ جهانی تمام عیار پیش از آنکه واژه جنگ جهانی حتی به وجود بیاید بوده اند. برای من واقعا هیجان انگیز است که فرصت از نو خلق کردن داستان و شخصیت های این داستان را با استعدادهایی چون نیک آزبورن و نیکول کسل به همراه بخش تلویزیونی پارامونت و کمپانی آنونیموس کونتنت دارم. ما در این سریال شانس این را داریم که نیاکان فراموش شده مان را که هویت امروز آمریکا را معنا بخشیده اند، دوباره احیا کنیم.

فیلمنامه این کار را فوکوناگا و آزبورن به نگارش درآورده اند و کارگردانی آن را نیز نیکول کسل برعهده دارد.

این سریال براساس رمان مربوط به جنگ میان فرانسویان و سرخپوستان نوشته جیمز فنیمور کوپر است. رمان «آخرین موهیکان» داستان کلاسیک رابطه عاشقانه ناممکن میان یک موهیکان جوان و دختری با نژادی از یک سرهنگ بریتانیایی است.

کسل کارگردان این سریال نیز در بیانیه ای اعلام کرد از این که جز چنین گروه فوق العاده ای است به غایت هیجان زده است.

رمان کوپر پیش از این بارها روی پرده بزرگ رفته که آخرین آنها مربوط به اقتباس سال 1992 و فیلم «آخرین  موهیکان» با بازی دنیل دی لوییس در نقش ناتانیل پو است. هر چند باید اشاره کرد که اقتباس سال 1936 این رمان ساخته جورج سیتز با بازی رندولف اسکات احتمالا وفادارترین اقتباس از این رمان باشد.

محمدامین شکاری