ماجرای ایمیل‌های علیه ایران چه بود/ به کاخ جشنواره فیلم فجر نیاز داریم | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۲۸
رضا میرکریمی با صبا مطرح کرد:

ماجرای ایمیل‌های علیه ایران چه بود/ به کاخ جشنواره فیلم فجر نیاز داریم

رضا میرکریمی به ایمیل هایی اشاره کرد که افرادی به مهمانان دعوت شده به جشنواره جهانی فیلم فجر می زدند تا به ایران نیایند ولی تلاش شان بی نتیجه ماند.

ث ثق

رضا میرکریمی دبیر سی و هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر در گفتگو با خبرگار صبا و در پاسخ به این پرسش که آیا مهمانان خارجی به ویژه افراد شناخته شده و مطرحی همچون پل شریدر دغدغه و نگرانی بابت آمدن به ایران ندارند و از شما در این رابطه سوال نمی‌کنند، گفت: معمولا چنین سوالاتی از ما نمی‌پرسند چراکه خودشان تحقیقات لازم را انجام می‌دهند و اطلاعاتشان را تکمیل می‌کنند و بعد تصمیم می‌گیرند که به ایران بیایند.
وی ادامه داد: قطعا سفر به ایران و آشنایی با سینمای ایران به قدری برایشان جاذبه دارد که برخی هزینه‌ها را هم می‌پذیرند و حتی افرادی به جز افراد صاحب‌نام، از جمله بسیاری از کارشناسان و فیلمسازان متعدد از کشورهای مختلف و حتی مدیران فستیوال‌های سراسر دنیا بخشی از هزینه بلیت خودشان را می‌پردازند و به جشنواره جهانی فیلم فجر می‌آیند.
میرکریمی با اشاره به اینکه با وجود تبلیغاتی که علیه کشور ما وجود دارد سینما این فضا را از بین می برد، توضیح داد: اگر بتوانیم قدم به قدم به جایگاه جشنواره و سینمایمان در منطقه مرجعیت بدهیم، نادیده گرفتن‌مان هزینه بالایی خواهد داشت.
وی بیان کرد: گاهی با مواردی روبرو بوده‌ایم که برخی افراد نگران حضورشان در ایران و عواقب آن هستند. به هر حال آشنا کردن کسی که قرار است برای جشنواره به ایران بیاید و از بین بردن اثر سوء تبلیغاتی که در ذهن این افراد وجود دارد تا باور کنند که به یک کشور امن سفر می‌کنند، قدری وقت و انرژی نیاز دارد، اما مهم‌ترین سفیران ما همان مهمان‌هایمان هستند.
دبیر جشنواره جهانی فیلم فجر ادامه داد: اکثر افراد وقتی به سایت ما مراجعه می‌کنند و تصاویر کسانی که در دوره‌های قبل برای حضور در جشنواره به ایران سفر کرده‌اند و یا افراد مهمی که در این جشنواره فیلم یا ورک‌شاپ داشته‌اند، می‌بینند با یکدیگر تماس گرفته و از هم در رابطه با شرایط ایران و جشنواره می‌پرسند، به همین دلیل دیگر نیازی به تبلیغ از طرف ما نیست.
وی با اشاره به اینکه امسال یک حرکت به ظاهر سازمان یافته علیه جشنواره شکل گرفته بود، عنوان کرد: به خیلی از مهمانان ما ایمیل می‌زدند و آنها را از آمدن به ایران می‌ترساندند ولی خوشبختانه شاهد این امر بودیم که در بسیاری از موارد مهمانان ما بدون هیچ مشکلی آمدند، در صورتی‌که ما کار تبلیغاتی ویژه‌ای هم در این رابطه انجام ندادیم. آنها خودشان از کسانی که دوره‌های قبل به جشنواره آمده بودند سوال می‌کردند و پاسخی که دریافت می‌رکدند این بود که تجربه خیلی خوبی داشته‌اند و همچنان دوست دارند که به ایران سفر کنند.

میرکریمی در پایان گفت: از این جهت سال به سال وضعیت ما در جشنواره سخت‌تر می‌شود زیرا ما واقعا نیاز به یک کاخ جشنواره داریم که فضاهای بزرگ‌تری را در اختیارمان قرار دهد؛ هم سالن‌های بیشتر و هم فضاهای اجتماعات بزرگ‌تر که در شان و وزن چنین گردهمایی بزرگی باشد.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است