دلیل شباهت پوستر جشنواره فیلم کوتاه با فیلم اسکاری چه بود؟ | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۰۸
نوید برهمند با صبا مطرح کرد:

دلیل شباهت پوستر جشنواره فیلم کوتاه با فیلم اسکاری چه بود؟

طراح پوستر جشنواره فیلم کوتاه تهران درباره شباهت این پوستر با پوستر فیلمی که در سال گذشته جایزه اسکار را برده است، توضیحاتی را ارائه داد.

نوید برهمند طراح پوستر سی و هفتمین جشنواره فیلم کوتاه تهران در گفتگو با خبرنگار تجسمی صبا درباره طراحی این پوستر بیان کرد: ایده و اجرای این پوستر ۱۲ روز طول کشید و مفهوم پوستر به حال و هوای این روزهای کرونایی و قرنطینه شدن مردم در خانه اشاره دارد که در چنین شرایطی سینما نیز بیشتر به طور آنلاین در خانه دنبال شد و سینما و فیلم ها به خانه‌ها آمدند.

وی افزود: از دیگر مفاهیمی که این پوستر آن را بیان می‌کند این است که ممکن است هر خانه‌ای قصه خود را داشته باشد و خود آن همچون یک فیلم کوتاه باشد.

این طراح پوستر درباره شباهت پوستری که برای جشنواره فیلم کوتاه تهران طراحی کرده است با پوستر فیلم the neighbor’s window که برنده اسکار نیز شده و این موضوع حاشیه ها و نقدهایی را ایجاد کرد، توضیح داد: در شروع روند طراحی این پوستر هیچ ارتباط و شباهتی با پوستر این فیلم دیده نمی‌شود به طوری که تنها یک ساختمان و پنجره‌های آن وجود داشت اما این شباهت زمانی به وجود آمد که فضای شهری در کنار این ساختمان آورده شد.

برهمند افزود: موقعی که من این پوستر را به دبیر جشنواره ارائه دادم، گفتند که فضای پوستر کمی تاریک است و نیاز دارد تا با تصویر دیگری تلفیق شود و رنگ و نور در آن استفاده شود که من هم در گوشه کار از شهر تهران در حالت نورانی آن استفاده کردم.

این طراح پوستر در پایان تاکید کرد: من موضوع شباهت دو پوستر به یکدیگر را بعد از رونمایی آن متوجه شدم و البته قبول دارم که کارها شبیه به هم هستند اما هیچ طراحی نمی‌آید پوستر فیلمی را که سال گذشته جایزه اسکار برده است برای جشنواره دیگری کار کند و این شباهت کاملا اتفاقی است و از طرح اولیه پوستر می‌توان آن را فهمید.

نوید برهمند متولد ۱۳۶۳ و دارای مدرک کارشناسی گرافیک از دانشگاه هنر تهران با ۱۷ سال سابقه فعالیت است. این طراح در سه دوره پیشین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران نیز به عنوان طراح کتاب جشنواره، این رویداد را همراهی کرده است.

سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به دبیری سیدصادق موسوی ۷ تا ۱۳ آبان ۹۹ برگزار می‌شود.

سبا جهانگیری

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است