نمایشگاهی با عکس‌هایی از هزار جنین! | پایگاه خبری صبا
امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۴۶

نمایشگاهی با عکس‌هایی از هزار جنین!

نمایشگاه عکس «آرمان شهر جنینی» در تاریخ 25 تا 30 مهرماه در گالری شلمان برگزار است.

به گزارش صبا، نمایشگاه عکس حمیده پیوره با عنوان «آرمان شهر جنینی» در تاریخ ۲۵ مهرماه از ساعت چهار تا هشت و نیم شب در گالری شلمان گشایش می‌یابد.

پژمان دادخواه کیوریتور نمایشگاه، در بیانیه نمایشگاه چنین می‌نویسند: «به نظر اولین نهاد دموکراتیک مطلق که همه انسان‌ها تقریبا به تساوی آن را تجربه می‌کنند، زندگی جنینی است و آخرین آن شاید مرگ باشد که تاکنون هیچ‌کس نتوانسته مانع آن شود. آرمان‌شهر جنینی تنها خیالی زیباست که درنهایت به ضد خود منتهی می‌شود؛ دنیایی ترسناک و قانونمند، عاری از افسون و رویا، محکوم به پذیرش تکنولوژی و الگوریتم‌های بیشمار کنترل‌کننده یا همان پادآرمان‌شهر. حالات و عواطف دیده‌شده در تصاویر، ادراک حملات مداوم بیرونی همان پادآرمان‌شهر است که رویای شیرین جنینی در جزیره‌ای نه‌چندان دورافتاده را هرلحظه بر هم می‌زند.

مجموعه حاضر در پی بیان ادراک انسان پیش از تولد است. از آنجایی‌ که ثبت تصاویر به‌صورت آنی، به‌وسیله ابزارهای تصویربرداری موجود و بدون دسترسی مستقیم به سوژه صورت گرفته، لزوما بر پایه قواعد عکاسانه پدید نیامده است. شکل‌گیری این مجموعه بر اساس تصاویری به‌دست‌آمده از نزدیک به هزار جنین است که در مدت یک سال ثبت‌ شده‌اند.»

نمایشگاه عکس حمیده پیوره با عنوان «آرمان شهر جنینی» از تاریخ ۲۵ تا ۳۰ مهرماه در گالری شلمان به نشانی تهران، میرداماد، نرسیده به شریعتی، رودبارغربی (جنوبی)، کوچه کاووسی، پلاک ۲۷ آماده بازدید علاقه‌مندان است.

انتهای پیام/

 

 

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است