«بنفشه آفریقایی» راهی متروپولیتن آمریکا شد

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از روابط­ عمومی فیلم «بنفشه آفریقایی»، فیلم سینمایی «بنفشه آفریقایی» به همراه چند فیلم ایرانی دیگر در بخش فیلم­ های ایرانی این جشنواره از 15 تا 18 آگوست امسال حضور خواهد داشت. پیش از این «بنفشه آفریقایی»، دومین ساخته سینمایی مونا زندی حقیقی در جشنواره فیلم طرابلس لبنان و جشنواره وزول فرانسه حضور داشت و در جشنواره طرابلس جایزه ویژه هیات داوران و در جشنواره وزول جایزه بهترین فیلم از نگاه تماشاگران و هم­چنین جایزه بهترین فیلم از نگاه دانش­ آموزان را از آن خود کرد.

این فیلم به کارگردانی مونا زندی حقیقی با بازی فاطمه معتمدآریا، رضا بابک و سعید آقاخانی است، که به همراه  هفت فیلم ایرانی دیگر در بخش جشنواره فیلم­ های ایرانی متروپولیتن حضور دارند.

انجمن فیلم متروپولیتن که جشنواره فیلم ­های ایرانی یکی از بخش­ های قدیمی آن است از سال 1962در شهر مینه ­سوتا ایالات متحده با هدف ارایه بهترین فیلم ­های بین­ المللی و مستقل به مخاطبان این نوع سینما در شهر مینه­ سوتا پایه­ گذاری شد. ترویج هنر در مدیوم سینما که منجر به گسترش و ایجاد فهم بین فرهنگی، آموزش، سرگرمی و اکتشاف خواهد شد، موقعیتی ارزشمند برای مخاطبان سینمای مستقل و بین­ المللی فراهم می­ آورد و تجربیات سازندگان این فیلم ­ها را در اختیار مخاطبان قرار خواهد داد. هر ساله بیش از 250 فیلم از 70 کشور مختلف در این رویداد فرهنگی هنری حضور دارند، به­ عنوان مثال در سال 2016 میلادی این رویداد 50 هزار مخاطب علاقه­ مند را گرد هم آورد.

«بنفشه آفریقایی» داستان شکوه، زنی میانسال است که متوجه می­ شود همسر اولش فریدون توسط فرزندانشان به خانه سالمندان منتقل شده است. او به همراهی همسر دومش رضا تصمیم می­ گیرند تا مرد را به خانه خود بیاورند. با حضور فریدون در خانه، رابطه شکوه و فریدون تغییر می­ کند که در زندگی با رضا هم تاثیر می­ گذارد و اتفاق های تازه ای در زندگی هر سه رخ می ­دهد.

پخش بین­ المللی  فیلم «بنفشه آفریقایی» برعهده نسرین میرشب است.

انتهای پیام/