جمهوری چک و سنگاپور هم وارد گود اسکار شدند | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۲۱

جمهوری چک و سنگاپور هم وارد گود اسکار شدند

فیلم های «شارلاتان» و «فصل بارانی» به ترتیب از سوی کشورهای چک و سنگاپور برای شرکت در بخش بین الملل اسکار 2021 معرفی شدند.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از ورایتی، آکادمی فیلم و تلویزیون جمهوری چک فیلم «شارلاتان/Charlatan» ساخته آگنیشکا هالند را به عنوان نماینده کشور خود برای شرکت در بخش بین الملل نود و سومین دوره رقابت اسکار انتخاب کرد.

«شارلاتان» نخستین نمایش جهانی اش را در بخش ویژه جشنواره برلین امسال تجربه کرد. این فیلم براساس یک داستان واقعی نوشته یان میکولاچک ساخته شده است. «شارلاتان» روایت یک درمانگر است که درد بیماران را با استفاده از گیاهان دارویی التیام می بخشد او در دوران پرآشوب جنگ در قرن بیستم باید میان کار و وجدانش یکی را انتخاب کند.

از میان فیلم های هالند فیلم «محصول تلخ» در سال ۱۹۸۶ توانست نامزد جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی شود. دیگر اثر او با نام «اروپا، اروپا» هم در سال ۱۹۹۰ بار دیگر نامزد جایزه اسکار این بار البته در بخش فیلمنامه شد و همچنین توانست جایزه گلدن گلوب را در آن سال از آن خود کند. هالند در سال ۲۰۱۱ برای فیلم «در تاریکی» بار دیگر نامزد جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی شد.

یکی دیگر از کشورهایی که به تازگی فیلم ارسالی خود به اسکار را معرفی کرده است، کشور سنگاپور است که فیلم «فصل بارانی/Wet Season» ساخته آنتونی چِن را به عنوان نماینده خود به اسکار معرفی کرد. «فصل بارانی» اولین بار در جشنواره تورنتو به نمایش در آمد این فیلم پس از آن به جشنواره های لندن و تسالونیکی نیز رفت. تا به امروز هیچگاه هیچ فیلمی از سنگاپور نامزد نهایی اسکار نشده است.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است