گویا مسئولان از تعطیلی تئاتر خوشحال هستند/ هیچ کمک بلاعوضی به هنرمندان نشد | پایگاه خبری صبا
امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۲۳
ندا قربانیان در گفتگو با صبا:

گویا مسئولان از تعطیلی تئاتر خوشحال هستند/ هیچ کمک بلاعوضی به هنرمندان نشد

رییس انجمن نمایش استان البرز درباره شرایط نامناسب هنرمندان تئاتر و وضعیت نابسامان سالن‌های تئاتر این استان توضیح داد.

ندا قربانیان رییس انجمن نمایش استان البرز در گفتگو با خبرنگار تئاتر خبرگزاری صبا درباره حمایت از هنرمندان تئاتر استان البرز که در شرایط کرونا متضرر شده‌اند، بیان کرد:اسامی هنرمندانی را که شغل آن‌ها فقط فعالیت در حوزه تئاتر است برای اداره کل فرهنگ و ارشاد استان البرز فرستاده و بارها موضوع را پیگیری کرده‌ام. جالب است بدایند حتی دو تا سه بار دیگر نیز این اسامی از من گرفته شد اما با این وجود هیچ کمک و بسته حمایتی برای بچه‌های تئاتر در نظر گرفته نشده است.

وی افزود: تقریبا سه نمایش آماده اجرا در انجمن نمایش استان البرز برای اسفند ۹۸ داشتیم که متاسفانه به دلیل شیوع ویروس کرونا روی صحنه نرفتند و حتی تاکنون نیز این نمایش‌ها فرصت اجرا پیدا نکرده اند زیرا سالن های استان البرز به دلیل سقف های کوتاه و تهویه نامناسب شرایط مساعدی برای حضور تماشاگران و اجرای گروه‌های تئاتر ندارند.

رییس انجمن نمایش استان البرز درباره بلاتکلیفی هنرمندان تئاتر این استان گفت: همچنان اقدامی برای جبران ضررهای هنرمندان تئاتر صورت نگرفته است و حتی اخبار درستی نیز در این باره به ما نداده‌اند. بر اساس پیگیری‌هایی که من در این چند ماه کرده‌ام تنها اسامی این هنرمندان به همراه شماره ملی آن‌ها از ما گرفته و فرم‌هایی به صورت آنلاین پر شد اما درنهایت این کارها هیچ تاثیری نداشتند و فقط برای ما یک دوندگی طولانی‌مدت را به همراه داشت.

قربانیان با اشاره به اینکه امیدی برای جبران ضررهای هنرمندان تئاتر استان البرز وجود ندارد، عنوان کرد: من اصلا فکر نمی‌کنم که کاری برای هنرمندان انجام شود. اداره کل فرهنگ و ارشاد استان البرز تنها جوابی که به ما می‌دهد این است که هیچ بودجه‌ای برای جبران ضررهای هنرمندان تئاتر در دست ندارند.

وی ادامه داد: با وجود این شرایط و سالن‌های نامساعد، بسیار خطرناک است که گروهی تمرین‌ها و اجراهای خود را شروع کند و ترجیح ما نیز این است که جان هنرمندان را به خطر نیندازیم، به این علت جشنواره استانی تئاتر البرز نیز لغو شد اما قرار است جشنواره آنلاین نمایشنامه‌نویسی و پژوهشی جایگزین آن شود که فراخوان آن در دست تنظیم است.

این کارگردان تئاتر با اشاره به اینکه با توجه به اینکه گروه‌های تئاتر شرایط مناسبی برای ادامه فعالیت‌های خود ندارند و هیچ کمکی نیز دریافت نکرده‌اند، بیان کرد: تنها راه حلی که برای جبران ضررهای بچه‌های تئاتر در نظر گرفته شد اعطای وام به آن‌ها بود که آن هم به علت نداشتن شرایط مناسب، بچه‌های تئاتر تمایلی برای دریافت آن نشان ندادند و در نهایت هیچ بسته حمایتی بلاعوضی به آن‌ها تعلق نگرفته ‌است.

قربانیان در بخش دیگر این گفتگو درباره کارهای شخصی خود گفت: درحال حاضر مشغول بازی در فیلم سینمایی «عروس نیزار» به نویسندگی و کارگردانی هادی رمضانپور هستم که بازیگرانی همچون مریم مومن، دانیال عبادی، سهیل قاصدی و بهزاد رحیم‌خانی در آن حضور دارند و برای شرکت در جشنواره ملی فیلم فجر آماده می‌شود.

رییس انجمن نمایش استان البرز در پایان صحبت‌های خود بار دیگر به وضعیت نابسامان هنرمندان تئاتر استان البرز اشاره کرد و گفت: هیچکدام از مسئولان استان البرز به فکر راه‌حلی برای جبران ضررهای بچه‌های تئاتر نیستند و انگار اصلا معیشت و زندگی هنرمندان برای آن‌ها اهمیتی ندارد و حتی شاید از تعطیلی تئاتر در استان خوشحال هم هستند زیرا استانداری و شهرداری قطعا می‌توانند سالن‌های تئاتر را تجهیز کرده و ضدعفونی آن‌ها را به عهده بگیرند اما هیچ یک از این ارگان‌ها با انجمن همکاری نمی‌کند و این باعث ناامیدی ما و هنرمندان تئاتر استان البرز شده است.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است