«هزاره ادب پارسی» به رادیو فرهنگ رسید/ تاریخ ادبیات ایران با صدای بهروز رضوی | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۴:۲۱

«هزاره ادب پارسی» به رادیو فرهنگ رسید/ تاریخ ادبیات ایران با صدای بهروز رضوی

برنامه «هزاره ادب پارسی» با اجرا و گویندگی بهروز رضوی و نویسندگی محمدباقر رضایی به احتمال زیاد از اوایل آبان ماه روی آنتن رادیو فرهنگ می‌رود.

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون صبا، برنامه «هزاره ادب فارسی» عنوان برنامه جدید رادیو فرهنگ است که احتمالا از اوایل آبان ماه پخش خود را از رادیو آغاز می‌کند.

محمدباقر رضایی نویسنده «هزاره ادب پارسی» درباره این برنامه توضیح داد: «هزاره ادب پارسی» برنامه جدید و مبتکرانه‌ای است که علیرضا حبیبی مدیر رادیو فرهنگ پس از ماه‌ها تلاش، آن را طراحی و جزییاتش را به ما ابلاغ کرد ‌و من به عنوان نویسنده انتخاب شده برای این برنامه، در حال نوشتن متن‌ها هستم.

وی ادامه داد: طرح «هزاره ادب پارسی» به ویژه از نظر فرم در رادیو جدید، روش‌مند و راهبردی است.

نویسنده «هزاره ادب پارسی» تاکید کرد: تمهیداتی که ما برای این برنامه در نظر گرفته‌ایم به این صورت است که در هر قسمت از برنامه، روایت‌ها در عین پیوستگی، مستقل خواهد بود و به جنبه‌ای خاص از تاریخ ادبیات ایران اختصاص خواهد داشت.

رضایی با اشاره به اینکه در «هزاره ادب پارسی» روایت های نو و کمتر شنیده شده ادبیات ارایه خواهد شد، عنوان کرد: الزام‌هایی برای نقل این روایت‌ها در نظر گرفته‌ایم شامل گویش امروزی، دوری از مسایل حاشیه‌ای، پرهیز از لغات ثقیل و سنگین و به‌ویژه خارجی، دقت در ملاحظه‌های خاص رسانه‌ای، توجه دقیق به صحت وقایع و ماجراها، و در نهایت اجتناب از نقل قول ایران شناسان غربی است.

برنامه رادیویی «هزاره ادب پارسی» به تهیه‌کنندگی سیدمحمد باغسنگانی، اجرا و گویندگی بهروز رضوی و‌ نوبسندگی محمدباقر رضایی از رادیو فرهنگ روی آنتن می‌رود.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است