«موکب کلمات» مهمان خانه تاریخی طباطبایی‌هاست/ گفتگو با شاعران آیینی | پایگاه خبری صبا
امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۰۰
تهیه‌کننده برنامه در گفتگو با صبا:

«موکب کلمات» مهمان خانه تاریخی طباطبایی‌هاست/ گفتگو با شاعران آیینی

تهیه‌کننده برنامه «موکب کلمات» از ویژگی‌های این برنامه که با محوریت شاعران آیینی روی آنتن شبکه پنج رفته است، سخن گفت.

روح‌الله رحیمی تهیه‌کننده برنامه «موکب کلمات» که از ۱۶ مهرماه ویژه دهه آخر ماه صفر روی آنتن شبکه پنج سیما رفته است در گفتگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون صبا درباره ایده شکل‌گیری این برنامه توضیح داد: من و دوستانم هر سال در پیاده‌روی اربعین شرکت و سعی می‌کردیم برنامه‌ای ویژه ایام دهه آخر صفر را تولید کنیم.

وی ادامه داد: در سال‌های گذشته ما به صورت مرتب از عمودهای مختلف در مسیر کربلا و اماکن مذهبی عراق ارتباط زنده با برنامه‌های مختلف شبکه پنج می‌گرفتیم اما امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا از پیاده‌روی اربعین و تهیه چنین برنامه‌هایی محروم شدیم و در نهایت تصمیم گرفتیم برنامه‌ای را ویژه دهه آخر صفر با سوژه و لوکیشنی متفاوت روی آنتن ببریم.

تهیه‌کننده «موکب کلمات» درباره لوکیشن این برنامه عنوان کرد: لوکیشن این برنامه خانه تاریخی طباطبایی‌ها در کاشان است که به عروس خانه‌های تاریخی ایران معروف است. این لوکیشن را به ۲ دلیل انتخاب کردیم. اول به دلیل پیشینه مذهبی که این خانه دارد چراکه صاحب آن حدود ۱۲۰ سال پیش تاسوعا و عاشورا عزاداری مفصلی را برگزار می‌کرد و دوم به دلیل زیبایی آن.

رحیمی با اشاره به اینکه «موکب کلمات» با محوریت شاعران آیینی تولید شده است، اظهار کرد: در این برنامه با هفت شاعر خارجی و پنج شاعر ایرانی که در وصف اهل بیت به ویژه امام حسین (ع)، پیاده روی اربعین و… شعرهایی را سروده‌اند، در سه بخش به گفتگو نشسته‌ایم. همچنین در یکی از آیتم‌های برنامه نیز بانوان شاعر در همان لوکیشن خانه طباطبایی شعر می‌خوانند.

به گفته وی، هفت شاعر خارجی طلبه‌هایی از کشورهای السالوادور در آمریکایی جنوبی، جزیره ماداگاسکار در کشور آفریقا، هند، پاکستان، افغانستان، عراق و… هستند که در ایران مشغول تحصیل هستند.

تهیه‌کننده «موکب کلمات» درباره سوالاتی که از مهمان‌ها برنامه پرسیده می‌شود، مطرح کرد: با مهمانان درباره زندگی شخصی‌شان و اشعار آیینی در برنامه صحبت می‌کنیم. همچنین آن‌ها علاوه بر خواندن شعرهای خود در «موکب کلمات» درباره اینکه چگونه به سرودن شعر روی آورده‌اند، صحبت می‌کنند.

رحیمی با اشاره به اینکه هر قسمت از برنامه تیتراژ خاص مهمان خودش را دارد، گفت: در حقیقت ما تیتراژ هر برنامه را ویژه مهمان همان قسمت تولید کرده‌یم که برای شروع برنامه جذابیت ویژه‌ای دارد. این تیتراژ به صورت یک وله نماهنگ است که مهمان چند بیت از اشعارش را در مجلس روضه‌ای می‌خواند.

وی در پایان درباره شعری که ویژه این برنامه سروده شده است، بیان کرد: «اگر پیاده نرفتی زیارت عتبات/ بیا به خانه دل ها / به موکب کلمات» شعری است که برای این برنامه سروده شده است.

«موکب کلمات» به با اجرای حسین مولایی تا پایان ماه صفر هر شب حوالی ساعت ۲۱:۲۰ روی آنتن شبکه پنج سیما می‌رود.

سپیده شریعت رضوی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    113/326/414/000
  • بی‌بدن
    27/601/848/500
  • سال گربه
    20/257/322/500
  • آپاراتچی
    4/337/816/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    3/325/850/000
  • پرویز خان
    3/293/727/000
  • نوروز
    3/124/664/000
  • آسمان غرب
    2/813/637/500
  • مست عشق
    پیش فروش 938/645/000