جدیدترین خبرها از نمایشنامه‌خوانی «به وقت نمایش»/ سراغ متون اجرانشده رفتیم | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۵۹
امیر لقمان به صبا گفت:

جدیدترین خبرها از نمایشنامه‌خوانی «به وقت نمایش»/ سراغ متون اجرانشده رفتیم

یک تهیه کننده تئاتر از برگزاری مجموعه نمایشنامه خوانی جدیدی در خانه نمایش مهرگان خبرداد.

امیر لقمان تهیه کننده تئاتر درباره کارهای خود در این روزهای کرونایی در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر خبرگزاری صبا گفت: مجموعه نمایشنامه خوانی «به وقت نمایش» قرار است به صورت فصلی برگزار شود. مرحله آغازین این مجموعه پیش از این قرار بود از آبان ماه و در خانه نمایش مهرگان باشد که بنابر شرایط شیوع بیماری کرونا در تهران زمان آن به آذر یا دی ماه سال جاری موکول شد.

او ادامه داد: در هر فصل، سعی می‌شود علاوه بر حضور جوانان و دانشجویان این عرصه، هنرمندان حرفه‌ای تئاتر نیز حضور داشته باشند تا ترکیبی از هر دو گروه را داشته باشیم همچنین این امکان وجود دارد که هر دوره این مجموعه نمایشنامه خوانی در تماشاخانه جدیدی اجرا شود.

تهیه کننده نمایش «شب بخیر مادر» با اشاره به شیوع بیماری کرونا و اجرای برنامه در چنین شرایطی توضیح داد: اگر امروز این ریسک را پذیرفته‌ایم که روی صحنه برویم دلیلی جز زنده نگاه داشتن نام تئاتر و روشن نگاه داشتن چراغ آن نداشته‌ایم و تلاش می‌کنم تا با جایگاه بسیار کوچک خود در عرصه تئاتر و همیاری دوستانم در ایام شیوع بیماری کرونا چراغ تئاتر خاموش نشود.

او افزود: در مجموعه نمایشنامه خوانی «به وقت نمایش» علاقمندان و هنرمندان حوزه تئاتر در کنار یکدیگر جمع می‌شوند و اجرا خواهند رفت، اما این اجراها به صورت جشنواره نبوده و جایزه‌ای در نظر نگرفته شده است البته این امکان وجود دارد که تمامی اجراها در پایان سال مورد قضاوت شورای داوری قرار گرفته و برای آن جایزه‌ای در نظر گرفته شود، اما هنوز در این باره تصمیم قطعی گرفته نشده است.

لقمان درباره رویکرد این مجموعه نمایشنامه خوانی عناون کرد: برآن هستیم تا از جوانان و استعدادهای ناب این عرصه استفاده شود، چراکه معتقدیم ممکن است با فرصت‌هایی که به وسیله این مجموعه در اختیار آنان قرار خواهد گرفت، امکان دیده شدن آنان بالاتر رود.

او با اشاره به اینکه سالن اجرا و تبلیغات برای هنرمندان شرکت کننده فراهم خواهد شد و آنان می‌بایست تنها تمرکزشان بر اجرایی عالی باشد، گفت: تلاش خواهیم کرد تا از متونی استفاده کنیم که تا به امروز روی صحنه نرفته‌اند چراکه در تلاشیم تا در هر اجرا تهیه کنندگان محترم تئاتر و سینما را مهمان کنیم و این امکان برای هنرمندان فراهم شود که در صورت موفقیت در نمایشنامه خوانی، به صورت اجرای عموم روی صحنه بروند.

دبیر مجموعه نمایشنامه خوانی «به وقت نمایش» در پایان بیان کرد: در اولین دوره اجرایی این مجموعه ۵ گروه نمایشی در خانه نمایش مهرگان روی صحنه خواهند رفت که امیدواریم با استقبال خوب مخاطبان و علاقمندان این حوزه مواجه شویم.

صادق سیادت

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است