مصوبات مهم شورای صنفی نمایش/ از حذف بلیت نیم‌بها تا شرط برای اکران فیلم‌ها | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۳:۰۶
مرتضی شایسته به صبا گفت:

مصوبات مهم شورای صنفی نمایش/ از حذف بلیت نیم‌بها تا شرط برای اکران فیلم‌ها

سخنگوی شورای صنفی نمایش با اعلام اکران آخرین فیلم با نقش‌آفرینی زنده‌یاد جمشید مشایخی، از ایجاد محدودیت نمایش برای سینماهایی خبر داد که در سمفا عضو نیستند.

مرتضی شایسته دبیر شورای صنفی نمایش در گفتگو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری صبا درباره مصوبات جلسه ۲۰ مهرماه این شورا گفت: در جلسه امروز مصوب شد از روز ۳۰ مهرماه، فیلم سینمایی «اینجا هم باران می‌بارد» به کارگردانی نادر طریقت در گروه بهمن و فیلم سینمایی «مردن در آب مطهر» به کارگردانی نوید محمودی در گروه ایران اکران شوند.

وی ادامه داد: فیلم‌هایی که در حال اکران هستند، نمایش آن‌ها در سینماها ادامه دارد.

شایسته بیان کرد: با توجه به تعطیلی سینماهای تهران، مقرر شد هفته‌های نمایش فیلم‌ها برداشته شود و تا اطلاع ثانوی، فیلم‌ها محدودیتی برای اکران نداشته باشند.

سخنگوی شورای صنفی نمایش در توضیح دیگر مصوبه جلسه امروز این شورا توضیح داد: از اول آبان ماه، بهای بلیت سینماهی کشور، به روال عادی بازمی‌گردد و بهای آن کامل خواهد بود. قیمت بلیت در روز سه‌شنبه هر هفته طبق روال، نیم‌بهاست.

مرتضی شایسته در پایان گفت: همه سینماهای کشور می‌بایست عضو سمفا (سامانه مدیریت فروش و اکران سینما) باشند و دفاتر پخش مکلف هستند به سینماهایی که در سمفا نیستند، فیلمی ارائه نکنند.

مصطفی قاسمیان

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است