جدیدترین خبرها از دوسالانه پویانمایی تهران/ ۶۴۵ فیلم تا الان ثبت‌نام کرده‌اند

به گزارش خبرنگار سینمایی صبا، در گفتگو با محمدرضا کریمی‌صارمی دبیر دوازدهمین جشنواره دوسالانه بین‌المللی پویانمایی تهران، آخرین تحولات این را جشنواره را جویا شدیم که محمدرضا کریمی‌صارمی از ثبت‌نام 68 کشور جهان و 645 عنوان فیلم تا الان خبر داد و گفت: 68 کشور جهان و 645 عنوان فیلم تاکنون در جشنواره شرکت کرده‌اند و 20 روز دیگر تا پایان مهلت جذب فیلم، یعنی تا 10 آبان‌ماه فرصت ثبت‌نام باقی مانده است و امیدواریم که تا آن موقع تعداد کشورها و فیلم‌های ثبت‌نامی افزایش یابد.

وی با اشاره به وضعیت فیلمسازی در سال گذشته با توجه به شیوع ویروس کرونا، عنوان کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا که شرایط تولید در دنیا و ایران را در سال گذشته سخت کرده بود ولی فیلم‌های خوبی به دست ما رسیده است و توانستیم حدود 700 فیلم را جذب کنیم.

معاون تولید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان درباره برگزاری جشنواره به صورت آنلاین یا حضوری اظهار کرد: هنوز هیچ تصمیمی در این باره گرفته نشده است چون هرروز بیشتر وارد بحران کرونا می‌شویم و الان نمی‌توانیم هیچ تصمیمی برای این قضیه بگیریم، ولی ما همان مسیر کارهای اجرایی را به صورت سابق جلو می‌بریم تا ببینیم برگزاری جشنواره به چه شکل خواهد بود.

تمایل من به برپایی فیزیکی است

وی اضافه کرد: اتحادیه فستیوال‌های جهان از ما نظرسنجی کرده است که تمایل دارید جشنواره را به صورت آنلاین برگزار کنید یا خیر، من خودم شخصا تمایلی به برگزاری آنلاین ندارم و اگر شرایط مساعد باشد جشنواره را به صورت فیزیکی برگزار خواهیم کرد زیرا به نظر من مخاطبان ما دوست دارند این فیلم‌ها را روی پرده نمایش با کیفیت استاندارد ببینند.

کریمی‌صارمی همچنین از نظرسنجی‌های انجام گرفته خبر داد و تشریح کرد: ما جشنواره‌های مختلفی مثل انسی، هیروشیما و زاگرب که به صورت آنلاین برگزار شده‌اند، را زیرنظر گرفته‌ایم و از مخاطبان و برگزارکننده‌ها درباره اینگونه برگزاری نظرسنجی می‌کنیم. هدف ما این است که برای برگزاری جشنواره به جمع بندی برسیم، همچنین جشنواره‌هایی نیز پیش رو وجود دارد مثل جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان و جشنواره فیلم رشد که باید آن‌ها را هم مثل قبلی‌ها بررسی کنیم.

وی نتایج نظرسنجی‌های صورت گرفته را اینگونه تبیین کرد: در نظرسنجی‌هایی که در خارج از کشور انجام شد، آن‌ها معتقد بودند که برگزاری آنلاین جواب نداد و جشنواره جذابیت خود را از دست داده بود و اگر صبر کنیم لطمه‌ای نمی بینیم پس بهتر است در شرایط مناسب‌تر فیلم‌ها را نمایش دهیم تا اینکه بخواهیم عجله کنیم و از طریق شبکه‌های خصوصی، تلویزیونی، اینترنتی یا سایت به نمایش بگذاریم.

برای من سلامت جامعه انیمیشن از برگزاری جشنواره خیلی مهمتر است

این مولف و مدرس دانشگاه در پایان با اشاره به اهمیت سلامت جامعه انیمیشن، ذکر کرد: اگر شرایط ایده آل وجود نداشته باشد جشنواره را به صورت فیزیکی برگزار نمی‌کنیم. نظرسنجی‌های که انجام دادیم بر برگزاری حضوری جشنواره با رعایت پروتکل‌ها تاکید دارد اما باید ببینیم که چقدر شرایط آن در دسترس ما قرار دارد زیرا در آن صورت مجبوریم تعداد سالن‌هایمان را بیشتر و ظرفیت تماشاگران را کم کنیم و همچنین استاندارها را رعایت کنیم. برای من سلامت جامعه انیمیشن از برگزاری جشنواره خیلی مهم‌تر است که خدایی نکرده مساله‌ای پیش بیاید یا بخواهیم دردسری را برای جامعه پزشکیمان بوجود بیاریم، فکر می‌کنم اگر همه‌مان به این اصل پایبند می‌بودیم امروز این بحران را نداشتیم.

دوازدهمین دوسالانه بین‌المللی پویانمایی تهران هم‌چون دوره‌های گذشته در چهار بخش «مسابقه»، «خارج از مسابقه»، «نمایش ویژه» و «چشم‌انداز» از ۱۰ تا ۱۴ اسفند ۹۹ در تهران برگزار خواهد شد.

فروغ گشتیل

انتهای پیام/