بازتاب مراسم خاکسپاری استاد آواز ایران در رسانه های خارجی | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۴۱

بازتاب مراسم خاکسپاری استاد آواز ایران در رسانه های خارجی

رسانه های مطرح دنیا از جمله رویترز و فیگارو روز شنبه 10 اکتبر به پوشش مراسم خاکسپاری استاد محمدرضا شجریان پرداختند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صبا، پس از پوشش گسترده خبر درگذشت محمدرضا شجریان استاد آواز ایران در رسانه های جهان، روز شنبه ۱۰ اکتبر (۱۹ مهر) چند رسانه مطرح دیگر جهان از جمله رویترز و فیگارو به مراسم خاکسپاری استاد شجریان پرداختند.

در بخشی از خبر رویترز آمده است: با توجه به فیلم های منتشر شده از رسانه های نیمه رسمی ایران، عزاداران بر مزار استاد آواز ایران ترانه «مرغ سحر» را می خواندند.

فیگارو فرانسه نیز با تیتر «محمدرضا شجریان در کنار آرامگاه فردوسی شاعر پارسی زبان به خاک سپرده شد» به این رویداد فرهنگی ایران واکنش نشان داد.

در بخشی از خبر فیگارو آمده است: درگذشت شجریان صفحه اول بسیاری از روزنامه های ایرانی را در روز شنبه به خود اختصاص داد، به طوری که حتی روزنامه های ورزشی هم صفحه اول خود را به او اختصاص داده بودند.

پس از واکنش های اولیه به درگذشت استاد شجریان از سوی رسانه های مهم دنیا در روزهای اخیر برخی نشریه های مهم جهان بخشی از صفحات بخش فرهنگی خود را به جایگاه شجریان در موسیقی ایران اختصاص دادند که از مهمترین این مطالب می توان به مقاله روز ۹ اکتبر (۱۸ مهر) گاردین با تیتر «شجریان تجسم بخش زیبایی جاودان موسیقی فارسی» نوشته ماریان برمر اشاره کرد.

ماریان برمر در جایی از این مقاله بلندبالای خود نوشته است: در صدای شجریان پیوندی میان شعر عرفانی فارسی و موسیقی سنتی ایرانی در بالاترین میزان احساسش یافت می شد، من حتی پیش از آنکه فارسی یاد بگیرم صدای خوش قریحه شجریان را گوش می دادم این صدا دارای یک تنوع احساسی و عاطفی عالی بود که در انتقال من به قلمرو آسمانی زیبایی و هارمونی هرگز شکست نخورد.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است