«آشوب و آرامش» در گالری شیرین | پایگاه خبری صبا
امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۵۲

«آشوب و آرامش» در گالری شیرین

نمایشگاه «آشوب و آرامش» از تاریخ 11 مهر تا 6 آبان در گالری شیرین برپا است.

به گزارش صبا، نمایشگاه انفرادی آثار نقاشی و مجسمه گیتی سیف با عنوان «آشوب و آرامش» از تاریخ ۱۱ مهر تا ۶ آبان در گالری شیرین برگزار است که البته بر اساس اعلام ستاد ملی کرونا در دو هفته اخیر این نمایشگاه تعطیل است.

گیتی سیف در فوریه سال ۱۹۳۷ در تهران به دنیا آمد. دانش و تجربیات هنری خود را از پدر و عموی خود که عتیقه، فرش و نقاشی ایرانی و اروپایی را جـمع‌آوری می‌کردند، کسب کرد. در نـه سالگی، او دروس خـصوصی خـود را در نقاشی آغاز و در دبیرستان، زیر نـظر معلم روسی اصول نـقاشی کلاسیک را آمـوخت. پس از آن بود که شروع به کار با رنـگ روغـن کرد و تکنیک‌های اختلاط رنـگ را آموخت. درک و اختلاط رنگ‌ها از همان اوایل برای او طبیعت دوم بود. گیتی در دهه ۸۰ و ۹۰ کار خود را در فرانسه ادامه داد و در نـمایشگاه‌های گــروهی و انفرادی پاریس و سایر شهرهایش شرکت کرد و در این دوران موفق بــه دریافت مدال طـلا، نـقره و بـرنـز و همچنین دیپلم افـتخار شـد. این شناخـت او را تـرغیب بـه ادامـه کار و کاوش بیشتر در سـبک‌های مـختلف، از جـمله انـتزاعی و اجـرای مـدرن چهـره و انـدام کرد. در سال ۱۹۸۳، بـــه تـوصیه یک هنرمند ایتالیایی، در یک کارگاه خـــصوصی در پــاریس مـجسمه‌سازی آموخـت. وی ریخته‌گری مـجسمه‌های خـود را بـا بـرنـز در کارگاه مـشهور و معتبر جهانی Landowski در حومه پاریس به انجام رساند. آنجا بود که او با تکنیک‌های سنتی دشـوار و ظـریف مـجسمه‌سازی و ریخته‌گری آشـنا شد. در سی سال گـذشـته او بـه طـور مـداوم در حال کار روی نـقاشی‌ها و مـجسمه‌های انتزاعی است. او همیشه در آثارش از زیبایی و رنگ‌های طبیعت و احساسات انسانی الهام می‌گیرد.

نمایشگاه «آشوب و آرامش» از تاریخ ۱۱ مهر تا ۶ آبان در گالری شیرین به نشانی تهران، خیابان کریمخان‌زند، خیابان سنایی، کوچه‌ی سیزدهم، پلاک ۵ آماده بازدید علاقه‌مندان است.

انتهای پیام/

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است