شفای پدرم را از امام حسین(ع) گرفتم/ حرم مولاعلی آرامش خاصی دارد | پایگاه خبری صبا
امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۴۰
امیرمحمد زند مطرح کرد:

شفای پدرم را از امام حسین(ع) گرفتم/ حرم مولاعلی آرامش خاصی دارد

امیرمحمد زند می‌گوید واقعه کربلا مانند فیلمی است که تک تک سکانس‌هایش درخشان و بی نظیر است و تمام بازیگران این واقعه تکرارنشدنی هستند.

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون صبا، امیرمحمد زند بازیگر سینما و تلویزیون که روز پنجشنبه ۱۷ مهرماه مهمان ویژه‌برنامه گفتگومحور «حس مشترک» به تهیه‌کنندگی پویان هدایتی بود، با اشاره به حال و هوای محرم در دوران کودکی خود گفت: برپایی عزای امام حسین (ع) در دوران کودکی من حال هوای دیگری داشت. کمتر چشم و هم چشمی اتفاق می‌افتاد. بیشتر عمل بود تا شعار و بیشتر دل بود تا زبان. من زمانی که کودک بودم با پدرم به هیات می‌رفتم و با بچه‌های همسن خود بازی می‌کردم اما حال و هوای آن فضا در ما ذخیره می‌شد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا تاکنون برای اجابت دعا به امام حسین (ع) متوسل شده است یا نه، بیان کرد: بله. برای شفای پدرم به ایشان متوسل شده‌ام. شفا بهترین اتفاقی است که خداوند می‌تواند برای بندگان خود رقم بزند. شفا گرفتن از کسی همیشه خوب شدن حال جسمی و روحی نیست بلکه می‌تواند در رفتن از دنیا و گذر کردن از این زمان باشد.

بازیگر «ستایش» ادامه داد: من روز عاشورای سال ۱۳۹۳ از امام حسین (ع) خواستم پدرم را شفا بدهد. به ایشان گفتم پدرم ۴۷ روز است در کماست و طبق شواهد موجود خوب نخواهد شد و پدر من جز در خانه شما در خانه دیگری را نشان نداده است. در نهایت پدرم سوم امام حسین (ع) فوت کرد و از طریق یکی از دوستانشان که ما هیچ وقت متوجه نشدیم ایشان چه کسی هستند یک قبر به پدرم در کربلای معلی اهدا و هفتم این امام بزرگوار در این شهر به خاک سپرده شد.

پدر من همیشه می‌گفت هیچ غمی در دنیا بزرگتر از غم حسین (ع) نیست

زند با اشاره به پدرش عاشق امام حسین بوده است، اظهار کرد: پدر من همیشه می‌گفت هیچ غمی در دنیا بزرگتر از غم حسین (ع) نیست و فقط باید برای عزای ایشان گریه کرد.

وی درباره تجربه سفر خود به کربلای معلی بیان کرد: از نظر من کربلا بسیار عجیب است و کمتر کسی می‌تواند بیشتر از یک هفته تا ۱۰ روز در آنجا ماندگار شود. کربلا خاک غریب و سنگینی دارد که نشان دهنده غربت امام حسین (ع) است اما تجربه سفر به آنجا بی‌نظیر است. من به مخاطبان پیشنهاد می‌کنم که اگر به کربلای معلی مشرف شدند پس از زیارت امام حسین (ع) حتما به زیارت حضرت علی (ع) در نجف اشرف بروند چراکه حرم ایشان آرامشی دارد که گفتنی نیست و تمام غم‌ها را از بین می‌برد.

در دنیای امروز همه چیز در گرو پول است

بازیگر «ترور خاموش» با اشاره به اینکه این روزها از امام حسین (ع) بهتر شدن وضعیت معیشت مردم را طلب می‌کند، مطرح کرد: متاسفانه در دنیای امروز همه چیز در گرو پول است و به همین دلیل مردهایی هستند که در مقابل خانواده خود شرمنده‌اند و من امیدوارم به حق امام حسین (ع) مشکلات معیشتی مردم برطرف بشود.

زند با اشاره به اینکه واقعه کربلا مانند فیلمی است که تک تک سکانس‌هایش درخشان و بی‌نظیر است، درباره تلخ‌ترین اتفاق این واقعه عنوان کرد: تمام بازیگران این واقعه تکرارنشدنی هستند اما از نظر من تلخ‌ترین اتفاق این واقعه برادری حضرت عباس است که برای پُر کردن مشک آب به دل دشمن می‌رود.

من خوش شانس بوده‌ام که این انگشتر به من رسیده است

وی در پاسخ به این پرسش که اگر قرار باشد در آینده باز هم فیلمی درباره واقعه کربلا ساخته شود، دوست دارد نقش چه کسی را در این فیلم ایفا کند، گفت: علاقه‌مندم در نقش حر بن یزید ریاحی در این فیلم حضور داشته باشم. نقش حر به لحاظ دراماتیک نقشی است که منفی ترین حالت به مثبت ترین آن تغییر پیدا کرد و بسیار درخشان است.

بازیگر «محکومین» در پایان درباره انگشتر اهدایی این برنامه به مهمانان بیان کرد: نگین این انگشتر همان سنگی است که میلیون‌ها نفر هر ساله از سراسر دنیا به کربلا می‌روند تا این سنگ را ببوسند. من خوش شانس بوده‌ام که این انگشتر به من رسیده است. امیدوارم به حق امام حسین (ع) حال خوب، سلامتی، آرامش و….نصیب مردم کشورم شود.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است