شب‌های بلوار کشاورز تهران نقاشی شدند/ کشیدن «نوزده شب» در یک سال | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۳:۰۵
رزیتا نصرتی در گفتگو با صبا:

شب‌های بلوار کشاورز تهران نقاشی شدند/ کشیدن «نوزده شب» در یک سال

رزیتا نصرتی درباره سومین نمایشگاه انفرادی خود با عنوان «نوزده شب» که از تاریخ 11 مهر تا 2 آبان در تالار این/جا برگزار است، توضیح داد.

رزیتا نصرتی هنرمند نقاش در گفتگو با خبرنگار هنرهای تجسمی صبا درباره سومین نمایشگاه انفرادی خود با عنوان «نوزده شب» که از تاریخ ۱۱ مهرماه در تالار این/جا گشایش یافته است، توضیح داد: در این نمایشگاه نوزده نقاشی از شب‌های بلوار کشاورز تهران را به نمایش گذاشته‌ام و این سوال برای بسیاری از افراد پیش می‌آید که آیا آثار این نمایشگاه به دلیل عنوان آن در نوزده شب خلق شده است که باید بگویم خیر، در واقع «نوزده شب» زمان بازنمود سخن است.

این هنرمند درباره اینکه چرا سراغ چنین ایده‌ای رفته است، عنوان کرد: مدت زیادی بود که دوست داشتم منظره شهری را در شب‌ها نقاشی کنم که حتی چند سال پیش نیز تلاش کردم تصاویر درختان زیر نور چراغ‌های شهر را بکشم، اما موفق نمی‌شدم تا اینکه پارسال به واسطه تغییر محل زندگی این فرصت فراهم شد که بتوانم شب‌ها این منظره شهری را نقاشی کنم.

وی افزود: دلیل انتخاب بلوار کشاورز این بود که هم برای من جایی معناداری است و هم اینکه امنیت و راحتی آن برایم مهم بود.

این نقاش درباره زمانی که شروع به کشیدن این مجموعه کرده است، بیان کرد: تابستان سال ۹۸ این کار شروع شد و به صورت مستمر نیز تا زمستان پارسال ادامه پیدا کرد که به دلیل سرما و بعد از آن هم به علت کرونا، کشیدن این مجموعه متوقف شده بود، اما از اردیبهشت ماه دوباره روند کشیدن این مجموعه آغاز شد.

نصرتی در پایان درباره سبک و تکنیک کارهای خود گفت: تکنیک این آثار پاستل گچی است و دلیل استفاده از آن هم این است که در نور شب دیدن رنگ‌ها کمی سخت است و اگر ماده رنگی دیگری مانند رنگ روغن یا اکریلیک باشد دیدن آن‌ها به دلیل انعکاس سخت‌تر نیز می‌شود و همچنین حمل نقل این متریال سخ‌تر است، در نتیجه پاستل ابزار مناسب‌تری بود. همچنین پاستل یک کیفیت طراحانه خاصی به من می‌دهد که شاید رنگ‌های دیگر به من این امکان را نمی‌دادند.

این هنرمند در بیانیه نمایشگاه «نوزده شب» دو بیتی از ابوسعید ابوالخیر آورده است: «هرچند زکار خود خبر دار نی ام/ بیهوده تماشاگر گلزار نی ام

بر حاشیه کتاب چون نقطه ی شک/ بیکار نی ام اگرچه در کار نی ام»

نمایشگاه «نورده شب» از تاریخ ۱۱ مهر تا ۲ آبان‌ماه در گالری این/جا به نشانی تهران، ﺧﯾﺎﺑﺎن کریمخان‌زند، خیابان میرزای‌شیرازی، شماره ۹۵ آماده بازدید علاقه‌مندان است.

سبا جهانگیری

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است