مستند «مهران تا مهران» و روایتی از فتح شهر مهران | پایگاه خبری صبا
امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۱۳

مستند «مهران تا مهران» و روایتی از فتح شهر مهران

مستند «مهران تا مهران» به کارگردانی محمد زارع با روایتی از آزادسازی شهر مهران 16 مهرماه روی آنتن شبکه افق می‌رود.

به گزارش صبا، مستند «مهران تا مهران» تهیه شده در گروه مستند روایت فتح و به کارگردانی محمد زارع روایتی از آزادسازی شهر مهران روی آنتن شبکه افق می‌رود.

محمد زارع کارگردان مستند «مهران تا مهران» درباره این مستند گفت: مهران، تنها شهری است که در دوران دفاع مقدس چهار بار دست به دست شده است. مستند «مهران تا مهران» روایتی از دومین سقوط شهر مهران در سال ۶۵ تا حضور مک فارلین در ایران و در نهایت بازپس‌گیری مهران به دستور امام خمینی است.

وی با بیان اینکه فتح الباب مستند «مهران تا مهران» پیاده روی اربعین و خروج زوار ایرانی از مرز مهران به سمت کربلا است، بیان کرد: مهران علاوه بر اینکه مامن ایثار و شهادت مردان این سرزمین است از دیرباز معبر و ممر مراودات تاریخی، اقتصادی مردمان ۲ سوی مرز بوده است.

کارگردان مستند «مهران تا مهران» افزود:‌ با شروع تحقیق‌ها تیم تولید و پیشرفت این تحقیقات در مورد آزادسازی مهران در سال ۶۵، پشت پرده دومین مرحله آزادسازی مهران بیشتر برایمان روشن می شد و به این نتیجه رسیدیم که آمریکا همان آمریکاست و نگرش سیاسی حاکم بر قوه مجریه هم همان نگاه به آمریکا در سال ۶۵ است.

در کارنامه کاری محمد زارع آثاری همچون مستند پهلوان احمد، آرزویم را دعا کن، سایه بان، باتمیان گون، علم برافراشته و شیر کوهستان به چشم می خورد.

مستند «مهران تا مهران» تهیه شده در گروه مستند روایت فتح و به کارگردانی محمد زارع، چهارشنبه ۱۶ مهر ماه ساعت ۲۳ روی آنتن شبکه افق می رود و پنجشنبه ساعت ۱۶ و شنبه ساعت ۹ صبح بازپخش آن است.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است