صدایم دیگر آن صدا نیست | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۵۹
علی‌اصغر شاه‌زیدی:

صدایم دیگر آن صدا نیست

بازمانده مکتب آواز اصفهان می‌گوید: باید فعلا روی آواز سرمایه‌گذاری کنیم؛ زیرا آواز آسیب دیده و کاری کنیم کمتر آسیب ببیند

به گزارش «صبا»، علی‌اصغر شاه‌زیدی ـ خواننده آواز ایرانی ـ  درباره فعالیت این روزهایش می‌گوید: من از اولش هم پرکار نبودم. آن زمان‌ها که باید کار می‌کردم واقعا به بطالت مسائلی گذشت که دلم نمی‌خواست همکاری داشته باشم.

او ادامه می‌دهد: کاری به گذشته‌ها ندارم، در حال حاضر آلبومی به نام «هنوز آواز» از من در حوزه هنری رونمایی شده است. انشاءالله در ادامه سعی دارم آثاری را ثبت و ضبط کنم. البته جبران گذشته را نمی‌توانم بکنم، زیرا صدایم آن‌جوری که بوده است دیگر نیست.

این خواننده با بیان اینکه اساس موسیقی ما آواز است که آسیب دیده و باید فعلا روی آواز سرمایه‌گذاری کنیم، در این زمینه اضافه می‌کند: خیلی چیزها باعث آسیب به آواز شده است، یکی از آن‌ها همین ماهواره‌ها است. خواننده‌ای می‌خواند که شعرش، شعر نیست. صدا و آهنگش هم صدا و آهنگ نیست. با یک‌سری چیزها نظر جوانان را جلب می‌کنند.

او معتقد است، کار کردن در زمینه موسیقی اصیل ایرانی، ساده نیست و توضیح می‌دهد: جوان هم از عهده‌ موسیقی ایرانی برنمی‌آید و به سمت کارهای ساده و دم دست و به اعتقاد خودش لذت‌بخش می‌رود. اگر بخواهد موسیقی آوازی کار کند، باید بیست، سی سال کار کند. این کار، کار یک شب و یک روز و یک سال نیست.

این هنرمند می‌گوید: از طرفی برای اینکه کلاس نروند و زحمت نکشند، کارهای دیگران را تقلید و بازخوانی و بازسازی می‌کنند. صدا و سیما هم لطفی به موسیقی واقعی ندارد؛ بویژه سیما. همچنین به وسیله کامپیوتر صدا و ارکستر درست می‌کنند. همه چیزهای منفی دست به دست هم داده تا این وضعیت را شاهد باشیم.

علی‌اصغر شاه‌زیدی متولد ۱۳۲۷ در اصفهان است. شاه‌زیدی استاد آواز ایرانی است که از او به عنوان تنها بازمانده مکتب آوازی اصفهان یاد می‌شود.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است