«روایتی دگر» از تصویرگری با مجسمه‌ها/ آدم‌هایی که به‌گونه‌ای خاص می‌اندیشند | پایگاه خبری صبا
امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۳۴

«روایتی دگر» از تصویرگری با مجسمه‌ها/ آدم‌هایی که به‌گونه‌ای خاص می‌اندیشند

نمایشگاه «روایتی دگر» از تاریخ 11 مهر تا 6 آبان در گالری شیرین برگزار است.

به گزارش صبا، نمایشگاه انفرادی آثار مجسمه نسرین شاپوری آذر با عنوان «روایتی دگر» از تاریخ ۱۱ مهر تا ۶ آبان در گالری شیرین برپا است.

نسرین شاپوری متولد تهران و فارق‌التحصیل در رشته مجسمه‌سازی در مقطع لیسانس و تصویرسازی در مقطع فوق لیسانس از دانشگاه تهران است.

این هنرمند در بیانیه نمایشگاه خود نوشته است: «اگر تصویرگری را به مثابه روشن کردن، نور انداختن، واضح کردن و یا تزیین و جذاب کردن یک مـعنا بدانیم، همین روشن کردن خود لازم به تفسیر است. ما معنی و یا متنی را که شامل کلمات و معانی ذهنی است را با شکل و تصویر، عینیت می‌بخشیم و با تصویر که امری است عینی توضیح می‌دهیم. به همین خاطر است که تصویرگری را دوست دارم و سال‌ها بعد همین علاقه دروازه‌های ورود به جهان مجسمه را در برابرم گشود. از همین رو خیالاتم بیشتر از مطالعه و تـصویرگری‌ام شکل گرفت و باعـث شـد تصویرگری را از بـعد مجسمه‌سازی پی بگیرم. سعی کردم آدم‌ها در مرکز توجه‌ام باشند و آزادانه و رها وارد خیالم شوند، بنشینند، حرف بزنند و آرام آرام از ذهنم دور شوند. آدم‌ها در کارهای من هرکدام به گونه‌ای خاص می‌اندیشند گاهی زندگی را به سخره می‌گیرند و گاهی در جدیت مـطلق می‌مانند. آدم‌ها در کارهای من با شیوه‌ای تصویرگرانه وارد مجسمه‌هایم می‌شوند و شکل‌های تازهای را می‌سازند. سعی می‌کنم از مواد و متریال متداول استفاده کنم و فـضاهـای خـالی، عـنصری از کارهـای مـن تلقی شـونـد. بنابراین با کاستن و اضافه کردن‌های متمادی به فرم‌های تازه‌ای دست می‌یابم که آن‌ها را گـاه به صورت تکی و گاه چندتایی ارائه می‌کنم و فضاهای خالی را در آثارم برای بیان بهتر اندیشه‌ام به کار می‌برم. به نوعی که آرزوها و خیالاتم را برآورده می‌کنم.»

نمایشگاه «روایتی دگر» از تاریخ ۱۱ مهر تا ۶ آبان در گالری شیرین به نشانی تهران، خیابان کریمخان‌زند، خیابان سنایی، کوچه‌ سیزدهم، پلاک ۵ آماده بازدید علاقه‌مندان است.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است