اگر دغدغه سینما داریم باید زیرساخت‌های «هنروتجربه» را ارتقا دهیم | پایگاه خبری صبا
امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۱۹
مدیر پردیس «شمیران» در گفتگو با صبا:

اگر دغدغه سینما داریم باید زیرساخت‌های «هنروتجربه» را ارتقا دهیم

مدیر پردیس سینمایی «شمیران» می گوید ارتقای زیرساخت‌های «هنروتجربه» برعهده کسانی است که دغدغه سینما دارند.

محسن خباز مدیر پردیس سینمایی «شمیران» در گفتگو با خبرنگار سینمایی صبا درباره این پردیس سینمایی که چندی است به ناوگان سینمایی کشور اضافه شده و مدتی است که فیلم‌های «هنروتجربه» را هم اکران می‌کند درباره اکران فیلم‌های این گروه سینمایی توضیح داد: «هنروتجربه» یکی از مهم‌ترین عناصر سینمای ایران و در واقع مهم‌ترین مولفه سینمای هنری ایران است و رسیدگی، پرداختن به آن و ارتقای زیرساخت‌های آن برعهده کسانی است که دغدغه سینما دارند.

وی ادامه داد: جدا از این مساله، پردیس سینمایی «شمیران» به گونه‌ای طراحی شده است که بتواند سلیقه‌های متعددی از سینمای ایران را پوشش بدهد به همین دلیل تصمیم گرفتیم یک سالن را به «هنروتجربه» اختصاص دهیم تا مخاطبان نیز انتخاب گسترده‌تری از سینمای ایران به ویژه سینمای «هنروتجربه» داشته باشند.

به گفته مدیر پردیس سینمایی «شمیران»، هم اکنون تعدادی از فیلم‌های «هنروتجربه» در این سینما روی پرده می‌رود و تا یک ماه آینده تمام فیلم‌های «هنروتجربه» در «شمیران» اکران خواهد شد.

خباز درباره توجه به سینمای هنری و اهمیت پرداختن به آن اظهار کرد: اگر به تاریخ سینمای ایران به ویژه در ۴۰ سال گذشته نگاه کنیم، تمام سینماگران یا مولفان تاثیرگذار سینمای ایران همه بر مدار سینمای هنری ایران گشته‌ و به قله‌های افتخار سینمای ایران رسیده‌اند.

وی با اشاره به اینکه سینمای بدنه ایران قدری از وجوه‌ فرهنگی و هنری دور شده است، بیان کرد: ایجاد فرصت برای سینمای «هنروتجربه» و سینمای هنری در آینده سینمای ایران تاثیر دارد. اگر امروز شهرام مکری، محمد کارت، مجید برزگر و…. را داریم که به عنوان نسل تازه سینمای ایران کارهای درخشانی انجام داده‌اند به اعتبار اهمیت و فضایی است که «هنروتجربه» به این دوستان داده است و بعد این افراد رشد کرده‌اند.

مدیر پردیس سینمایی «شمیران» افزود: به نظر می‌رسد یکی از مهم‌ترین فضاهایی که متولیان فرهنگی و هنری باید به آن بپردازند همین سینمای هنری کشور و موسسه «هنروتجربه» است تا بتواند افق‌های تازه‌ای برای سینمای ایران ایجاد کند و همین طور نیروی انسانی مولف سینمای ایران را در ترازی رشد بدهد که آتیه سینمای ایران از آن استفاده بکند.

خباز تاکید کرد: اگر سینمای هنری ایران جدی گرفته شود، سینمای تجاری نیز جدی خواهد شد. همه کسانی که در سن کم فیلمسازان موفقی هستند کسانی هستند که ۱۰ سال بعد نیز سینمای تجاری را رونق می بخشند و اقتصاد آن را ارتقا می‌دهند.

وی درباره همکاری با موسسه «هنروتجربه» گفت: به شدت خوشحال و مفتخر هستیم که فیلم‌های این گروه سینمایی را اکران می‌کنیم. ما در حقیقت با اکران فیلم‌های این گروه سینمایی به «هنروتجربه» سوبسید می‌دهیم و طبیعتا انتظار مالی نیز نداریم اما وظیفه داریم که به رشد این گروه کمک کنیم.

مدیر پردیس سینمایی «شمیران» در توصیه به همکاران خود برای اکران فیلم‌های «هنروتجربه» گفت: اگر کسی نگاه درازمدت به سینمای ایران داشته باشد، ناگزیر است که به گروه مولفان جوان اهمیت بدهد که این موضوع نتیجه‌اش در سال های آینده سینمای کشور مشخص می‌شود.

خباز در پایان درباره استقبال مخاطبان از اکران فیلم‌های «هنروتجربه» در این پردیس سینمایی مطرح کرد: گروه «هنروتجربه» جا و نام خودش را بین مخاطبان سینمای هنری کشور باز کرده اما این پردیس سینمایی تازه تاسیس است و زمان می‌برد تا مخاطب‌سازی شود. همچنین در حال حاضر با وجود کرونا سینما شرایط خوبی ندارد اما من امید دارم با تبلیغاتی که برای بعد از دوران گذار در نظر گرفته‌ایم بتوانیم میزبان مخاطبان بیشتری باشیم.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است