رفتار کیانی در «آقازاده» قانونمندست/ شخصیت متفاوتی را بازی کردم | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۱۶
کاوه خداشناس به صبا گفت:

رفتار کیانی در «آقازاده» قانونمندست/ شخصیت متفاوتی را بازی کردم

بازیگر سریال «آقازاده» درباره حضور در این پروژه شبکه نمایش خانگی و ویژگی‌های نقش خود توضیحاتی را ارایه داد.

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون صبا، داستان سریال «آقازاده» که پخش خود را از ابتدای تیرماه امسال در شبکه نمایش خانگی آغاز کرده است، در قسمت‌های اخیر به بخش‌های متفاوت تری رسیده است.

مخاطبان این مجموعه که با طراحی و نویسندگی حامد عنقا و کارگردانی بهرنگ توفیقی تولید شده است شاهد حضور جمعی از بازیگران سرشناس سینما و تلویزیون از نسل های مختلف بازیگران در نقش های مختلف هستند. در این میان، علاوه بر شخصیت‌های اصلی مجموعه، نقش‌های فرعی هم در روند پیشبرد قصه در داستان «آقازاده» تعبیه شده اند.

یک از این شخصیت‌ها، یک مامور امنیتی به نام «علیرضا کیانی» است که کاوه خداشناس نقش آن را ایفا می‌کند. کیانی همکار و دوست «حامد تهرانی» با بازی سینا مهراد شخصیت اصلی داستان است و همراه با او و البته تحت نظارت سرگروهی به نام «حاج محسن» با بازی محمدحسین لطیفی به کشف و شناسایی پرونده مفسدان اقتصادی و معرفی آنان به مراجع قضایی می‌پردازد.

کاوه خداشناس در گفتگو با خبرنگار صبا با اشاره به این که «آقازاده» پس از سریال «پدر» دومین تجربه همکاری او با بهرنگ توفیقی و حامد عنقا محسوب می‌شود، بیان کرد: خدارا شاکرم سریال «پدر» هم به لحاظ کیفیت و استقبال مخاطبان و هم به دلیل ترکیب خوب پشت و جلوی دوربین برایم اتفاق خوبی بود. همین موضوع باعث شد که در سریال «آقازاده» هم دوستان به من اعتماد کنند و در کنارشان باشم.

وی اظهار کرد: البته حضور من در «آقازاده» با تولید سریال «بوم و بانو»ی سعید سلطانی همراه شد در نتیجه برنامه‌ریزی‌ها تغییر کرد و باعث شد تا نقشی که من ایفاگر آن بودم یک مقدار خلاصه‌تر و شسته‌رفته‌تر شود. این هم از کم سعادتی من بود که فرصت کمتری برای همکاری با دوستان سریال «آقازاده» داشتم.

بازیگر «آقازاده» ادامه داد: من قرار بود قبل از عید نوروز به گروه اضافه شوم اما شرایط برنامه‌ریزی مهیا نشد و حضور من به بعد از عید موکول شد. در آن زمان هم شیوع کرونا و محدودیت‌های ناشی از آن منجر به این شد که کار حتی برای مدتی متوقف شود. با این حال با لطف دوستان هر ۲ مجموعه، توانستم به گروه «آقازاده» اضافه شوم.

خداشناس با اشاره به اینکه در «آقازاده» با یک گروه کاربلد روبرو بوده است، اظهار کرد: من به عنوان بازیگر با توجه به سابقه آشنایی با عوامل اصلی، از کیفیت خروجی کار مطمئن بودم. حامد عنقا و بهرنگ توفیقی یک زوج هنری باتجربه هستند و در زمان تصویربرداری نیز همه موارد خوب پیش رفت.

با گروه های حرفه ای کار می کنم

وی با اشاره به اینکه حرفه‌ای‌بودن مهم‌ترین ویژگی گروه تولید «آقازاده» است، خاطرنشان کرد: من تقریبا در مرز بیست‌سالگی فعالیت‌های نمایشی هستم و کار کردن با گروه‌هایی را که رفتار و سر و شکل حرفه‌ای ندارند، در حوصله خودم نمی‌بینم و برایم این موارد مهم است. وقتی شما با گروهی کار می‌کنید که همه چیز مشخص و تعریف شده است، دیگر نگرانی باقی نمی‌ماند و همین کار را خوشایند می‌کند.

خداشناس افزود: اثرگذاری حامد عنقا به عنوان نویسنده و تهیه‌کننده چه اینکه در پشت صحنه حضور داشته باشد و چه از دور بر کار نظارت کند، کاملا جدی و قابل درک است. بهرنگ توفیقی هم از آن چهره‌های‌های آرام و سازنده‌ای است که به خوبی به ظرایف تولید یک اثر نمایشی آگاه است. زیبایی‌شناسی او در قاب‌بندی و روایت را می‌پسندم. همچنین توفیقی از کارگردانان جوانی است که فضای کارش لطیف و بدون تنش و در عین‌حال جدی است.

بازیگر «آقازاده» درباره نقش خود در این سریال گفت: این امکان وجود داشت که بیننده به اقتضای پیشینه‌ای که در ذهنش داشت و البته فضایی که در اطراف این شخصیت می‌بینیم، خیلی با آن همراه نشود. با این‌حال با کمک کارگردان سعی کردم رنگ و لعاب دیگری به آن بدهم و شگردهایی را چاشنی این نقش کنم تا تفاوت‌هایش برجسته و مخاطب نیز با آن همراه می‌شود و به آن اطمینان می‌کند.

کیانی یک کاراکتر قانونمند است

این بازیگر سینما و تلویزیون گفت: این شخصیت یک کاراکتر منضبط و قانونمند دارد. رفتار کیانی در مقایسه با همکارش حامد که برونگرا، پرشور، احساساتی و حتی گاهی عجولانه جلوه می‌کند، یک رفتار کنترل شده است. او یک مامور باتجربه و قانونمدار است بنابراین من به عنوان بازیگر سعی کردم در رفتار، گفتار و حتی شیوه حرکت هم این ویژگی‌های را منعکس کنم. یعن آن نرمی و انعطافی که در نقش‌های قبلی داشتم، اینجا دیده نمی‌شود. در لحن و شیوه گفتار هم از جمله‌های کوتاه و با لحنی شمرده، روان و همراه با تامل استفاده کردم به هرحال او شخصیتی قانون‌محور است و ساختار مشخصی دارد.

خداشناس با اشاره به همبازی شدن با محمدحسین لطیفی در سریال «آقازاده» نیز گفت: به هر حال محمدحسین لطیفی کارگردان شناخته‌شده سینما و تلویزیون است و ایشان جلوی دوربین هم حضوری جدی و در عین حال شیرین و همدلانه با گروه داشتند. برای من جالب بود که با وجود آرامشی که داشتند و در جریان تولید خیلی در چشم نبودند، اما حضور و اثرگذاری ایشان کاملا احساس می‌شد.

وی در پایان اظهار کرد: همین موضوع برای من به عنوان بازیگر، درس‌های خوب و مفیدی به همراه داشت. به هرحال ایشان پس از سال‌ها پشت دوربین بودن، تجربه اجرا در تلویزیون را هم داشت و با دوربین غریبه نبود. از سوی دیگر محمدحسین لطیفی لحن و بیان دلنشینی دارد. همین عنصر بسیار مهمی در بازیگری است که به نظر من می‌تواند بیشتر از این‌ها نیز به کار بیاید.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    110/472/484/000
  • بی‌بدن
    26/214/863/000
  • سال گربه
    18/031/038/500
  • آپاراتچی
    4/245/817/500
  • پرویز خان
    3/263/887/000
  • نوروز
    3/001/113/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    2/962/112/500
  • آسمان غرب
    2/566/028/000