ادامه چاپ نمایشنامه‌های جواد عاطفه/ همکاری‌ با «کوله پشتی» قطع شد | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۴۷

ادامه چاپ نمایشنامه‌های جواد عاطفه/ همکاری‌ با «کوله پشتی» قطع شد

جواد عاطفه نویسنده و مترجم حوزه تئاتر و ادبیات از ادامه همکاری با نشر نیو و پایان همکاری با نشر کوله پشتی خبر داد.

جواد عاطفه نویسنده، مترجم و پژوهشگر حوزه تئاتر و ادبیات در گفتگو با خبرنگار ادبیات صبا از انتشار سه نمایشنامه خود در سه ماه آینده از انتشارات نیو خبر داد و گفت: نشر نیو که در ماه گذشته، نمایشنامه «خانم ایکس» را منتشر کرده بود، نمایشنامه‌های دیگر من با نام‌های «ددِه خانم»، «برفک» و «خانم» را به ترتیب را سه ماه آینده منتشر خواهد کرد یعنی هر ماه یک نمایشنامه.

وی افزود: همچنین مشغول برنامه‌ریزی برای اجرای دو تئاتر هستم که یکی از آن‌ها براساس نمایشنامه «خانم» است.

عاطفه درباره کتاب‌هایی که ترجمه کرده و در مسیر چاپ است، توضح داد: مجموعه آثار اوگوست استریندبرگ توسط نشر افراز همچنان درحال چاپ است همچنین تجدید چاپ نمایشنامه‌‌هایی که توسط این انتشارات چاپ شده بود، درحال انجام است.

مترجم کتاب «ارواح اتاق زیر شیروانی» اثر انریکه اندرسون ایمبرت که از انتشارات کوله پشتی متنشر می‌شد از پایان همکاری خود با این انتشارات ‌خبر داد و اظهار کرد: همکاری‌ام را با انتشارات کوله پشتی قطع کردم زیرا هم سیاستگذاری‌های آن‌ها تغییر کرده بود و هم نگاه من متفاوت شده بود، در نتیجه مجموعه داستان‌های «کوتاهِ کوتاهِ کوتاه» را که از داستان‌های شاهکار مینی‌مالیستی زبان اسپانیایی است و قرار بود از این انتشارات منتشر شوند به ناشر دیگری می‌سپارم.

عاطفه درباره نام این ناشر جدید تاکید کرد: چون هنوز همکاری‌ام با انتشارات جدید قطعی نشده است اجازه دهید نام آن را بیان نکنم اما درباره مجموعه داستان‌های «کوتاهِ کوتاهِ کوتاه» که سه جلد است و جلد اول آن با نام «ارواح اتاق زیر شیروانی» چاپ شده بود، آن را تجدید چاپ و یکی از دو جلد باقی مانده را نیز تا پایان سال منتشر خواهیم کرد.

یکی از مولفان کتاب «دیگران عباس نعلبندیان» در پایان درباره این مجموعه بیان کرد: «شناختنامه و مرگنامه عباس نعلبندیان» مجموعه پنج جلدی است که فقط یک جلد آن با عنوان «دیگران عباس نعلبندیان» چاپ شده است. این کتاب حدود ۱۰ سال پیش در لندن و در سال ۱۳۹۴ در تهران چاپ شد اما فعلا با وضعیت موجود کاغذ و نگاه ممیزیان به مساله نعلبندیان، چهار جلد باقی مانده در کُما است.

«شناختنامه و مرگنامه عباس نعلبندیان» محصول مشترکی از جواد عاطفه و عاطفه پاکبازنیا است.

فروغ گشتیل

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است