راه‌اندازی اتاق مستند سینمای ایران در آینده‌ای نزدیک | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۲۴

راه‌اندازی اتاق مستند سینمای ایران در آینده‌ای نزدیک

آیین جانمایی تندیس‌های جهانی سینمای مستند جمعه ۱۱ مهرماه در موزه سینمای ایران برگزار شد.

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی انجمن صنفی کارگردانان سینمای مستند، در مراسم جانمایی تندیس‌های سینمای مستند در موزه سینما که برخی از اعضای انجمن صنفی کارگردانان سینمای مستند، مدیران و کارشناسان موزه سینما حضور داشتند، تندیس‌های جهانی مستندسازان در جایگاهی مشخص جانمایی شد.

پیرو نشست‌های مشترک میان  مدیران موزه سینما و هیات مدیره انجمن صنفی کارگردانان سینمای مستند مقرر شد جایگاه سینمای مستند در موزه سینما در دو مرحله اجرا شود که در مرحله نخست جانمایی تندیس‌های جهانی سینمای مستند در تالار بین‌الملل‌ انجام شد و در مرحله بعد اتاق سینمای مستند نیز در موزه سینمای ایران راه‌اندازی خواهدشد.
ساز و کار راه‌اندازی اتاق مستند سینمای ایران در آینده‌ای نزدیک با همکاری مشترک انجمن صنفی کارگردانان سینمای مستند و موزه سینما تعیین و مشخص می‌شود.
در این مراسم که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد برخی از اعضای انجمن همچون منوچهر مشیری، ارد زند، مهوش شیخ‌الاسلامی، هوشنگ میرزایی، محمدرضا وطن‌دوست، فتح‌الله امیری، نیما عسگری، آرش لاهوتی، آرش اسحاقی و محسن استادعلی و مدبر عامل موزه سینما، مهران عباسی حضور داشتند.
همچنین مقرر شد امکان بهره‌برداری از سایر امکانات و ظرفیت‌های مجموعه موزه از جمله اکران ویژه فیلم‌، نقد و بررسی، نشست‌های تخصصی، بزرگداشت و ساخت تندیس پیشکسوتان سینمای مستند نیز فراهم شود.
در این رویداد به دلیل شیوع بیماری کرونا شرایط حضور سایر اعضا انجمن صنفی کارگردانان مستند مقدور نبود.
هرکدام از اعضای انجمن با هماهنگی هیات مدیره انجمن و موزه سینما می‌توانند تندیس‌های خود را به موزه سینما اهدا کنند.
انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است