ساخت قصر خیالی در «گاردن پارتی» | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۴۶

ساخت قصر خیالی در «گاردن پارتی»

نمایشگاه «گاردن پارتی» از تاریخ 11 مهر تا 2 آبان ماه در گالری شیرین برپا است.

به گزارش صبا، نمایشگاه انفرادی آثار ریحانه راعی با عنوان «گاردن پارتی» از تاریخ ۱۱ مهرماه در گالری شیرین گشایش یافته است.

راعی در بیانیه این نمایشگاه نوشته است: «قصرهای خیالی که در این مجموعه ساخته‌ام در باغی بزرگ قرار دارند، در پروسه ساخت آ‌ن‌ها به درختان باغ و گل‌ها، به آب و پرندگان، به نور و صداها فکر کرده‌ام. قصرها را ساختم و خاطره‌هایم از گل‌ها را طراحی کردم. بـاغی که این قصرها در آن قرار دارند، باغ مخفی امید در ذهن من اسـت. باغ مخفی، باغی است که جایی در ذهن وجود دارد، پنهان است و باید کشف شود. باید از آن مراقبت کرد تا شکوفا بشود. «باغ»، «گلها» و «امید» هر سه برای زنده ماندن نیاز به مراقبت دائمی دارند. من به این فکر کردم که زمستان می‌گذرد و بهار تـماشایی است. آن وقـت جشن بزرگی در باغ بر پا خواهد شد، جشنی که همه به آن دعوت می‌شوند. کار کردن روی این مجموعه برای من مراقب‌های بود تا یادم بیاید که بهار و مهمانی در راه است. این کالکشن شامل بیست و چهار گردنبند بـه همراه عبارتی بـرای عنوان اثر و نیز تـعدادی طراحی است. برای نـامگذاری کارهایم از متونی درباره بـاغ‌های ایرانی الهام گرفته‌ام. مجموع این‌ها قرار است به بیننده کمک کند تا باغ ذهنی خودش را بسازد. من روی تمام وجوه اثر کار کرده‌ام و داستان بعد از اینکه به یک زاویه‌ اثر نگاه کردید، ادامه می‌یابد. وقتی کار پوشیده می‌شود، بدن کسی که آن را پوشیده است به مثابه‌ باغ مخفی خواهد بود.»

ریحانه راعی متولد اصفهان و فـارغ التحصیل در رشته صنایع دستی از دانشگاه هنر اصفهان در مقطع لیسانس و تـصویرسازی در مقطع فوق لیسانس از دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران است.

نمایشگاه «گاردن پارتی» از تاریخ ۱۱ مهر تا ۲ آبان ماه در گالری شیرین به نشانی تهران، خیابان کریمخان‌زند، خیابان سنایی، کوچه‌ سیزدهم، پلاک ۵ آماده بازدید علاقه‌مندان است.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است