«مرگ مشکوک» در باغ وحش/ همه‌چیز سودآوری از یک پروژه هنری نیست | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۴:۴۴
تهیه کننده تئاتر به صبا گفت:

«مرگ مشکوک» در باغ وحش/ همه‌چیز سودآوری از یک پروژه هنری نیست

یک تهیه کننده تئاتر درباره سرمایه گذاری در دوران کرونا و لزوم حمایت تهیه کنندگان و سرمایه گذاران بخش خصوصی از این حوزه سخن گفت.

انوشه زاهدی تهیه کننده نمایش «مرگ مشکوک» درباره اجرای این اثر در شرایط فعلی در تماشاخانه دیوار چهارم در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر خبرگزاری صبا گفت: اگر به طور مشخص دوران کرونا را مدنظر قرار بدهیم، مسلما در دنیای هنر و مخصوصا در حوزه تئاتر همانند مابقی کسب و کارها دچار رکود و ضرر و زیان هستیم.

او ادامه داد: با توجه به این مساله و بحران موجود، هم اکنون نمی‌توانیم ارزیابى درستى از اوضاع هنر در کشور داشته باشیم و درحال حاضر همه چیز بستگى به زمان پایان یا کنترل این ویروس دارد، اما درخواستى که به شخصه از مسئولان دارم حمایت مالی و معنوی از هنرمندانى است که در این دوران نتوانستند به درستی کار کنند؛ البته پیگیری‌ها و کمک‌هایی انجام شده اما قطعا دنیای هنر و علی الخصوص حوزه تئاتر نیاز به رسیدگی بیشتر دارد.

تهیه کننده نمایش «نینوچکا» با اشاره به ریسک بالای سرمایه گذاری در حوزه تئاتر، بیان کرد: همواره شرایط نه به طور مطلق خوب است نه بد اما از نگاه من کسى که تهیه و سرمایه گذار یک اثر هنرى می‌شود قطعا به تمام جوانب کار فکر کرده است. در این شرایط خاص تنها هدف من حمایت از هنرمندان تئاتر و همینطور انگیزه دادن به آن‌ها براى ادامه راهى است که در پیش گرفته اند. شاید این حمایت از طرف سرمایه گذارها و تهیه کننده ها در این دوران بتواند تا حدودی از هدر رفتن استعدادهاى جوانانی که تازه قدم به این عرصه گذاشتند جلوگیری کند. به هر حال این شرایط پایدار نیست و در نهایت این بحران کنترل می‌شود و روزهاى خوب هنرى رقم می خورد و صد البته که انسان با امید زنده است.

او با اعلام اینکه از سرمایه گذاری در شرایط فعلی پشیمان نیست، عنوان کرد: همه چیز برای من سودآورى از یک پروژه هنرى نیست. با توجه به سرمایه گذارى‌هایی که در طی چند سال اخیر در حوزه تئاتر داشته‌ام، قطعا براى یک پروژه هنرى در این حوزه انتظار سود بالایی ندارم و مهمترین مساله این است که دغدغه تئاتر دارم و این کار را با عشق انجام می‌دهم.

زاهدی در پایان درباره موضوع نمایش «مرگ مشکوک» بیان کرد: زبان طنز در اصل زبان آشتی با تئاتر است و در اکثر مواقع با استقبال گسترده‌ای روبه رو می‌شود به همین دلیل طنز اجتماعی فرصت مناسبی برای فرهنگسازی است. در این اثر ما با کمک گرفتن از این موضوع و با دستمایه قرار دادن قتل نگهبان باغ وحش و حضور بازپرس و تحقیقات از حیوانات، معضلات اجتماعی را با زبان طنزگونه گوشزد می کنیم که امیدوارم موردپسند تماشاگران محترم قرار گیرد.

نمایش «مرگ مشکوک» به نویسندگی مهدی ملکی، کارگردانی ساشا کشوادی و تهیه کنندگی انوشه زاهدی تا ۲۳ مهرماه، راس ساعت ۱۹:۳۰ در تماشاخانه دیوار چهارم روی صحنه می‌رود.

محمد شعبانپور، سعید حسین خانی، مبینا کلاته، بهناز سبحانی، پگاه الله وردی، مسیح یوسفی، شایان تارخ، محمد اسماعیلی، زینب نجفی، مهرناز حسینی، مهدی رشیدی، احسان کلابی، محمدرضا حسنی، پرستو بازیار، فاطمه نوروزی، احمد بیستونی، امیرمحمد احمدی، سپهر عطایی، علیرضا موسوی، سحر جوکار، مریم قلی نژاد، رومینا اطمینان، آروین فلاح، ایمان تارخ، یاسمن عیسی زاده، رضوان عباسی، نازنین تنهایی، نیما ثبوتی، مستانه ایثار، رضا مردی، پارسا فرجاد منش، سعید بداغی، کارن رضایی معین، امیرعلی مهذب، ترانه چهرازی، فاطمه طاهری، آروین صبوری در این اثر هنری به ایفای نقش می‌پردازند.

صادق سیادت

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است