روایت نادر فلاح از بازی در «جشن سربرون»/ دو بار از اسب به زمین افتادم! | پایگاه خبری صبا
امروز ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۴۴
در گفتگو با صبا مطرح شد؛

روایت نادر فلاح از بازی در «جشن سربرون»/ دو بار از اسب به زمین افتادم!

نادر فلاح که این روزها مشغول بازی در سریال «جشن سربرون» است، از نقش خود در این مجموعه و ویژگی‌های آن سخن گفت.

نادر فلاح بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر که این شب‌ها سریال «زمین گرم» به کارگردانی سعید نعمت الله با بازی او در حال پخش از شبکه سه است و مشغول بازی در سریال «جشن سربرون» به کارگردانی مجتبی راعی و تهیه‌کنندگی حسن نجاریان و محصول سیمافیلم نیز است در گفتگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون صبا درباره نقشی که در «جشن سربرون» ایفا می‌کند، گفت: شخصیت «سرخو» کدخدای یکی از طایفه‌ها را در این مجموعه بازی می‌کنم. داستان سریال حول محور دو طایفه می گذرد که نقش کدخدای دیگر طایفه برعهده حسین محجوب است و بیشترین تقابل من با بهادر است چراکه با سن و سال بالایی که دارم به خواستگاری دختر کدخدا بهادر، کدخدای طایفه پوسان می‌روم و…

«سرخو» کینه‌توز و قدرت‌طلب است

وی ادامه داد: «سرخو» شخصیتی است منفی، کینه توز و قدرطلب که قصد دارد به مراتب بالا برسد و به دنبال انتقام گیری است‌. «سرخو» و «بهادر» به عنوان کدخدا مشکلاتی را با خان که محمود پاک‌نیت نقش آن را بازی می‌کند، دارند و این تقابل‌ها و جدال‌ها دیدنی و در عین حال عبرت‌آموز است.

ساخت آثار تاریخی سند فرهنگی است

بازیگر سریال «جشن سربرون» درباره لزوم ساخت آثار در حوزه تاریخی گفت: تاریخ به دلیل عبرت آموز بودن نیازمند همیشگی جامعه است. ساخت کارهای تصویری (فیلم و سریال) درباره تاریخ مانند نوشتن کتاب در حوزه تاریخ است؛ همانطور که نوشتن تاریخ هیچ‌گاه به پایان نمی‌رسد، نباید تصویرسازی درباره تاریخ هم به پایان برسد. فیلمسازی در این حوزه یک سند فرهنگی است که بیننده را با گذشتگان، مسایل و مشکلات مبتلا به آن دوران مواجه و مطلع می‌کند. کارهای تاریخی بشتر جنبه آگاهی بخشی در زمینه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی دارد و افراد در مقام مقایسه برمی‌آیند. برای من دیدن آثار تاریخی، محیط زندگی، لباس‌ها و نوع زندگی افراد در مقاطع مختلف همیشه جذاب بوده و برای مخاطب هم جذاب خواهد بود.

«سرخو» عمل‌گراست

این بازیگر درباره دلایل خود برای پیوستن به گروه بازیگران این سریال گفت: پیش‌تر در کارهای تاریخ معاصر هم بازی داشته‌ام و در کارهای تاریخ پیش از انقلاب نیز بازی کرده بودم اما ماجرای «جشن سربرون» مربوط به زمان مشروطه است که من چنین نقشی و در این مقطع زمانی بازی نکرده بودم. «سرخو» یک ایلاتی است؛ مرد بیابان، سیاه چادر و سوار بر اسب که برایم جذاب است. فیلمنامه بسیار خوبی توسط دوستان نوشته شده است که «سرخو» را شخصیت منفی اما جذاب معرفی می‌کند. سرخو به شدت عمل‌گرا است و در ماجراهای دراماتیک قصه نقش موثر دارد که برایم بسیار ارزنده است.

نگارش گفتاری آهنگین برای سریال

وی درباره داشتن لهجه یا گویش خاصی برای ایفای نقش «سرخو» گفت: لهجه و گویش هیچ منطقه‌ای را نداریم اما گفتار ویژه‌ای برای نگارش دیالوگ‌ها نوشته شده که آهنگین است.

دوبار از اسب به زمین افتادم!

وی در پایان به آسیب دیدگی‌اش در مجموعه «جشن سر برون» اشاره و مطرح کرد: در این مجموعه ۲ بار از اسب به زمین افتادم که باعث شد دچار مشکل دیسک کمر شوم اما همچنان با علاقه به کارم ادامه می‌دهم و امیدوارم مخاطب از نتیجه کار راضی باشد.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است