اتاق فکر «جوانه‌ها» نوجوانان هستند/ آموزش آواز در رادیو | پایگاه خبری صبا
امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۱۸
تهیه‌کننده «جوانه‌ها» به صبا گفت:

اتاق فکر «جوانه‌ها» نوجوانان هستند/ آموزش آواز در رادیو

تهیه‌کننده برنامه رادیویی «جوانه‌ها» می‌گوید این برنامه، یک برنامه کاملا آموزشی برای همه نوجوانان ایران است

مریم قاسمی تهیه‌کننده برنامه «جوانه‌ها»ی رادیو فرهنگ در گفتگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون صبا، درباره این برنامه توضیح داد: «جوانه‌ها» حدود یکسال و نیم است که کار خود را در رادیو فرهنگ آغاز کرده است و دو مجری ثابت با نام‌های گل آیین علوینایلیا فیضی دارد که هر دو جزو نخبگان کشور هستند.

وی با اشاره به اینکه «جوانه‌ها» اولین برنامه فرهنگی، ادبی و هنری ویژه نوجوان‌ها در رادیو است که اتاق فکر آن را نوجوانان تشکیل می‌دهند، بیان کرد: نوجوانان در این برنامه می‌نویسند و پس از آن متن‌ها ویراستاری و در برنامه اجرا می‌شود.

تهیه‌کننده «جوانه‌ها» درباره بخش‌های مختلف این برنامه اظهار کرد: پرداختن به موضوعات روز سینما، تئاتر، موسیقی، معرفی نخبگان ایران و جهان، معرفی کتاب، گردشگری و بازی‌های بومی و محلی از بخش‌های مختلف این برنامه است. «ستاره باران» نام یکی دیگر از بخش‌های برنامه است که به مسایل نوجوانان از دیدگاه روانشناسی می‌پردازد. همچنین آشپزی نواحی مختلف ایران و دست سازه‌ها ۲ بخش دیگر برنامه هستند

قاسمی با اشاره به اینکه «جوانه‌ها» یک برنامه کاملا آموزشی برای همه نوجوانان ایران است، مطرح کرد: به عنوان مثال اگر درباره تئاتر یا سینما صحبت می‌کنیم از نویسندگان بزرگ نمایشنامه در دنیا و ایران و فیلم‌های مهم حرف می‌زنیم. در بخش گردشگری این برنامه نیز مخاطبان با مکان‌های مختلف ایران و آداب و رسوم هر منطقه آشنا می‌شوند.

وی درباره انتخاب مجریان این برنامه اظهار کرد: با فراخوانی که برای انتخاب مجریان و تیم برنامه داده شد، نزدیک به ۱۲۰۰ نفر ثبت نام کردند و ۱۲ نفر از دوستان با قبولی در آزمون حضوری و مصاحبه‌ انتخاب شدند. دو نفر گوینده اصلی و بقیه گوینده بخش‌های مختلف هستند.

تهیه‌کننده «جوانه‌ها» در پایان با اشاره به اینکه در این برنامه به مخاطبان آواز آموزش داده می‌شود، گفت: در چهل سال اخیر ما اولین برنامه‌ در رادیو هستیم که به بچه‌ها  توسط یک نوجوان نخبه آموزش آواز می‌دهیم.

سپیده شریعت رضوی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است