نمایشگاه طراحی های حسین طادی و امیر محمدزاده در هلند | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۴:۰۴

نمایشگاه طراحی های حسین طادی و امیر محمدزاده در هلند

«هنر بدون مرز» عنوان نمایشگاه طراحی های حسین طادی و امیرمحمدزاده است که جمعه ۱۱ مهرماه در مرکز Podiu Zuidhaege درشهر آسن هلند برپا می شود.
به گزارش صبا، حسین طادی درباره نمایشگاه «هنر بدون مرز» گفت: ویلم فوختوفن حدود هفت سال است که کارهای من و سایر شاگردان فرهاد گاوزن را دنبال می کند. برای او شیوه کارگروهی ما و فعالیت های خانه و موزه طراحی بسیار اهمیت دارد. به همین دلیل سال گذشته به ایران سفر کرد و از نزدیک در جریان فعالیت های ما قرار گرفت و به من و امیر محمدزاده پیشنهاد برپایی دو نمایشگاه انفرادی در Podiu Zuidhaege داد.
او افزود: در نمایشگاه «هنر بدون مرز» نمایشگاه انفرادی از آثار من و امیر محمدزاده به صورت همزمان برپا می شود. این دو نمایشگاه جمعه ۱۱ مهرماه با حضور جمعی از چهره های معروف فرهنگی هلند افتتاح می شود و نمایشگاه تا دو ماه ادامه خواهد داشت و پس از آن آثار این نمایشگاه در شهرهای آمستردام و نیویورک نیز نمایش داده خواهد شد.
این هنرمند اعلام کرد: این نمایشگاه توسط پتی واگمن مدیر بنیاد گرونینگر کرکن افتتاح خواهد شد و پس از آن ویلم فوختوفن، آناعبدالووا درباره طراحی های ما سخن خواهند گفت. پس از آن از طریق اسکایپ طادی، امیرمحمدزاده، فرهاد گاوزن و نرگس اهرابی درباره طراحی معاصر ایران و آثار این مجموعه سخن خواهند گفت. همچین دو فیلم مستند درباره این دو هنرمند که توسط مصطفی فتاحی و ارشیا قاسمی ساخته شده اند، به نمایش در می آید.
طادی درباره مجموعه آثارش گفت: در این نمایشگاه بیش از ۲۰۰ طراحی درابعاد متنوع به همراه مجموعه هفت طراحی بزرگ با عنوان “Hands” در معرض دید مخاطبان قرار می گیرند.
به گفته این هنرمند، مجموعه “Hands”درطول دوران قرنطینه و ویروس کووید ۱۹ شکل گرفته است. دست ها برای من نماد همبستگی هستند. از این رو شروع به کشیدن دست ها در اندازه های بزرگ کردم و آن ها را برای ویلم فوختوفن فرستادم. ویلم پس از دیدن طراحی های من، ادوارد واسکوسکی (مجسمه ساز هلندی) را به من معرفی کرد. از آثارمعروف او می توان به مجسمه بنای یادبود کشته شدگان جنگ جهانی دوم که شش دست بزرگ هستند، اشاره کرد. ادوارد واسکوسکی به علت مرگ ناگهانی موفق به تمام کردن این یادمان هنری نشد. بنابراین تصمیم گرفتم هفت عدد دست بکشم و کاری را که او شروع کرده بود تمام کنم.
امیر محمدزاده هم درباره آثارش گفت: از سال۱۳۸۶ به شکل جدی طراحی می کنم و برخلاف برخی ازهنرمندان که تنها یک موضوع را دستمایه کارشان می کنند، من به صورت موازی چندین مجموعه را با هم پیش می برم و در این نمایشگاه نیز بیش از ۲۰۰ طراحی در ابعاد متنوع به همراه ۱۱ طراحی در ابعاد بزرگ به نمایش در می آید.
انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است