«رادیو فیلم» به رادیو نمایش بازگشت/ پخش آثار سینمایی در کوتاه‌ترین زمان | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۲۳

«رادیو فیلم» به رادیو نمایش بازگشت/ پخش آثار سینمایی در کوتاه‌ترین زمان

برنامه «رادیو فیلم» که در گذشته پخش آن متوقف شده بود به جدول برنامه‌های رادیو نمایش باز می‌گردد.

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی رادیو نمایش، از روز جمعه یازدهم مهرماه، برنامه «رادیو فیلم» که زمانی یکی از پرطرفدارترین برنامه‌های رادیو نمایش بوده و در گذشته پخش آن متوقف شده به جدول برنامه های رادیو نمایش باز می‌گردد.

بشیر جعفری نیا مدیر گروه جامعه و اقتصاد رادیو نمایش درباره بازگشت برنامه «رادیو فیلم» به جدول برنامه‌های رادیو نمایش گفت: «رادیو فیلم» به چند دلیل قابل اهمیت است. اول آنکه شنوندگان رادیو نمایش، تمایل دارند که یک فیلم سینمایی را از رادیو به شکل «رادیو فیلم» بشنوند و دیگر آنکه «رادیو فیلم»در بین نابینایان کشورمان طرفدار بسیاری دارد، به همین دلیل تصمیم گرفته شد این برنامه به جدول برنامه‌های رادیو نمایش برگردد.

وی ادامه داد: حتی تصمیم گرفته شد این برنامه در صبح‌های روز جمعه که روز تعطیل و خانوادگی است، پخش شود تا به نوعی شنوندگان از طریق امواج رادیو نمایش، سینما را به خانه‌هایشان بیاورند.

مدیر گروه جامعه و اقتصاد رادیو نمایش بیان کرد: برای سری جدید فیلم‌ها در حال مذاکره با سازمان‌ها، نهادها و دست اندکاران تولیدکننده فیلم هستیم تا بتوانیم فیلم‌ها را در کوتاه‌ترین زمان ممکن و بعد از اکران رسمی در برنامه «رادیو فیلم» پخش کنیم.

جعفری‌نیا در پاسخ به این پرسش که سری جدید این برنامه چه تفاوتی با سال‌های گذشته دارد، گفت: شاید تفاوت عمده این برنامه با برنامه‌های گذشته این باشد که بتوانیم در کوتاهترین زمان بعد از اکران، فیلم‌ها را از «رادیو فیلم» پخش کنیم چراکه به لحاظ کیفیت تولید «رادیو فیلم» باید تاکید کنم که با توجه به حضور برنامه سازان حرفه‌ای و کاربلد، این برنامه در همه ادوار تولید خودش با بهترین کیفیت صدا و همچنین بهترین نگارش و تهیه‌کنندگی تولید شده و باز هم خواهد شد.

وی تاکید کرد: طعا از تجربه‌های همکاران گذشته در برنامه استفاده و در عین حال سعی خواهد شد که از فکر و نوآوری‌های سایر همکاران در اداره کل هنرهای نمایشی و رادیو نمایش بهره ببریم.

اشکان آذرماسوله سردبیر، تهیه کننده و گوینده نابینای رادیو ضمن ابراز خرسندی از بازگشت برنامه «رادیو فیلم» به جدول پخش رادیو نمایش، مطرح کرد: در طول این سال‌ها جای خالی «رادیو فیلم» همیشه احساس شده است چراکه در بین نابینایان، تعداد زیادی هستند که به شدت علاقه به فیلم و سریال دارند و در این شرایط بسیاری از آن‌ها به دنبال پی گیری دقیق فیلم‌ها و سریال‌ها بوده و هستند و «رادیو فیلم» این فضا را فراهم کرده بود.

وی افزود: بسیاری از بچه‌های نابینا را می‌شناسم که هنوز آرشیو برنامه‌های قدیمی «رادیو فیلم» رادیو نمایش را گوش می‌دهند و حتی با هم رد و بدل می‌کنند. واقعیت این است که بعد از «رادیو فیلم»، گروه‌های زیادی شکل گرفت تا این برنامه را به رادیو برگردانند اما نشد و در این بین تشکیلات زیادی هم سعی کردند این شرایط را برای نابینایان ایجاد کنند و البته برخی از آن‌ها هم موفق بوده‌اند اما از اینکه این برنامه به جدول پخش رادیو نمایش برگشته است، خوشحالم.

گوینده نابینای رادیو عنوان کرد: سبک و سیاق گذشته این برنامه بسیار خوب بوده اما پیشنهاد می کنم در انتخاب راوی دقت بیشتری شود و از صداهای جذاب و تأثیرگذار استفاده بشود .

این هنرمند نابینای رادیویی ادامه داد: در این راستا بد نیست اگر از بین نابینایان هم، تعدادی راوی انتخاب شوند و این می‌تواند تجربه شیرین و جذابی باشد.

آذرماسوله در پایان تاکید کرد: پیشنهاد می‌کنم در نگارش سری جدید «رادیو فیلم»، توصیف و توضیح فیلم‌ها کوتاه باشد و به دیالوگ‌ها آسیب نزند. اگر این برنامه در طول هفته ادامه داشته باشد، یعنی هم فیلم و هم سریال از آن پخش بشود بسیار خوب است و چه بهتر اگر از سریال‌های موفق و پرمخاطب ایرانی در آن استفاده بشود. البته فیلم‌ها و سریال‌های خارجی بسیار خوبی هم هستند که می‌توان از آن‌ها در برنامه «رادیو فیلم» استفاده کرد چون این آثار در بین نابینایان طرفداران بسیاری دارد.

برنامه «رادیو فیلم» از این هفته  جمعه یازدهم مهرماه ساعت ۹:۰۰ تا ۱۰:۳۰ صبح با پخش فیلم «حوض نقاشی» مازیار میری به جدول پخش رادیو نمایش باز می‌گردد.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است