«مخمصه» و ناکارآمدی‌های قرن بر دیوار گالری شلمان | پایگاه خبری صبا
امروز ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۵۲

«مخمصه» و ناکارآمدی‌های قرن بر دیوار گالری شلمان

نمایشگاه «مخمصه» از تاریخ 11 تا 16 مهرماه در گالری شلمان برگزار است.

به گزارش صبا، در روز آدینه ۱۱ مهرماه از ساعت چهار و نیم تا ۹ شب نمایشگاه نقاشی و نقاشی‌ خطی با عنوان «مخمصه» در نگارخانه شلمان برپا خواهد شد. این نمایشگاه تا روز چهارشنبه ۱۶ مهر از ساعت چهار و نیم تا هشت و نیم شب برگزار است.

علی مزارعی در بیانیه نمایشگاه چنین می‌نویسد: «انسان موجودی گشوده به جهان است، به این گشودگی رسیدن یعنی فاصله گرفتن از مرتبه حیوانی و این فاصله‌گیری را انسان به مدد قوه روحی انجام می‌دهد و اینجاست که «فعل تعقل» (توانمندی انسان در موضوع قرار دادن شناسایی عالم) معنا پیدا می‌کند. (آسیا در برابر غرب، ص ۲۲۷)

بحران کرونا، حس نگرانی و تسلط بر آن، انسان را در مخمصه‌ای انداخت که پیوسته بکوشید تا خود را از این مخمصه بیرون کشیده و بر آن چیره شود. غلبه و قرنطینه یا همزیستی و سازگاری؟ پس به ناگزیر می‌بایست خود را در معرض رنج، زحمت، گرفتاری قرارگرفته تا شاید با تابش خورشید امید، راه تسلط بر تیرگی مخمصه این دوران نمایان شود.

اینک با همه ناملایمتی‌ها، ناکارآمدی‌های قرن، تنهایی و ترس از مغلوب شدن در قالبی گاه پنهان و گاه آشکار، زندگی انسان امروزی را وارد مخمصه کرده است. شاید خالی از لطف نباشد که برای محک­زدن خویش، آن را در معرض تضاد و مشکلات قرار دهیم تا بدین گونه الماس پنهان وجود آدمی، در پس هنر خلق کردن دوچندان شود.»

هنرمندان نمایشگاه «مخمصه» عبارتند از مونا ارباسی، آرام ابراهیمی، امیرحسین انصاری، الهام برادران، سمیه بهرامی، مریم دوران دیلمانی، وحید رسولیان، محسن سقرجوقی فراهانی، عرفان سمیعی، ویدا شادمهر، رضا شاه حسینی، سعید خویه، مونا طاهری طهرانی، کتایون عمادی، نغمه گرامی پور، عظیمه محمدی، لیلا محمدی، زهرا مومنی، هیلدا نجات، جانان نجفی، مریم ولی پور.

همچنین هنربانان این نمایشگاه مهسا قاسمی، علی مزارعی، رضا شاه حسینی هستند.

نمایشگاه «مخمصه» از تاریخ ۱۱ تا ۱۶ مهرماه در گالری شلمان به نشانی لبوار میرداماد، نرسیده به شریعتی، رودبار غربی، کوچه کاووسی، پلاک ۲۷ آماده بازدید علاقه‌مندان خواهد بود.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است