وقتی جنگ باعث «بی‌حسی» می‌شود/ دشمن نامرئی هم از راه رسید | پایگاه خبری صبا
امروز ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۰۹

وقتی جنگ باعث «بی‌حسی» می‌شود/ دشمن نامرئی هم از راه رسید

نمایشگاه «بی حسی» از تاریخ 28 شهریور تا 25 مهر در گالری پلتفرم 3 برپا است.

به گزارش خبرنگار هنرهای تجسمی صبا، نمایشگاه گروهی «بی حسی» با گردآوری عاطفه خاص و مینوش زمردی نیا از تاریخ ۲۸ شهریور تا ۲۵ مهر در گالری پلتفرم ۳ برگزار است.

در بیانیه این نمایشگاه آمده است: «گفتمان زنان اکو آرتیست با همکاری پلتفرم ۳ نمایشگاه با عنوان «بی حسی: تاثیرات جنگ بر روی روان انسان و زیست بوم» را برگزار می‌کند. این نمایشگاه در دو مکان به صورت حضوری و آنلاین توسط کیوریتورها عاطفه خاص و مینوش زمردی نیا برگزار می‌شود. تمرکز این نمایشگاه بر تاثیرات جنگ بر زیست بوم و ساکنان مناطق جنگ زده است.

افزایش تنش‌های اخیر بین ایران و ایالات متحده باعث افزایش اضطراب در مورد جنگ احتمالی بین این کشورها شده است. هدف، رسیدن به یک مکالمه مابین کیورتورها و هنرمندان و درنهایت به اشتراک گذاشتن آن با مخاطبان برای صحبت و بحث بیشتر پیرامون این موضوع، فرای مرزهای سیاسی و جغرافیایی است. ما بر این باوریم که هنر توانایی تاثیرگذاری بر ادراکات، توسعه گفتگوی معنادار و آگاهی بخشی درباره موضوعات مهم را به عموم مردم دارد.

این نمایشگاه دوره آنتروپوسن را نشان می‌دهد و تاکید بر تاثیر جنگ در سراسر جهان، بدون در نظر گرفتن مرزهای جغرافیایی دارد. هنرمندان حاضر در این نمایشگاه مستقیما یا از طریق خاطراتی که از خانواده آن‌ها به ارث رسیده است و یا از طریق تحقیقات محیطی به تجربیات شخصی جنگ پاسخ می‌دهند. این آثار به بسیاری از تاثیرات و چالش‌های جنگ از جمله آوارگی، مهاجرت، بی عدالتی نژادی، اشتباهات تاریخی، بی حس شدن روان انسان‌ها و دشمن نامرئی ویروس کرونا، اشاره دارد.»

نمایشگاه «بی حسی» از تاریخ ۲۸ شهریور تا ۲۵ مهر در گالری پلتفرم ۳ به نشانی تهران، ضلع شمالی میدان ولیعصر، کوچه شهامتی، پلاک ۲۹ ۀملده یازدید علاقه‌مندان است.

انتهای پیام/

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است