تایوانی‌ها «یک خورشید» را به اسکار فرستادند/ روایت مشکلات یک خانواده | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۲۵

تایوانی‌ها «یک خورشید» را به اسکار فرستادند/ روایت مشکلات یک خانواده

درام خانوادگی «یک خورشید» به کارگردانی چونگ مانگ-هانگ به عنوان نماینده کشور تایوان راهی رقابت های اسکار نود و سوم شد.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از فوکوس تایوان، فیلم درام برنده جایزه «یک خورشید/A Sun» به عنوان نماینده کشور تایوان برای رقابت در بخش بین الملل نود و سومین دوره اسکار انتخاب شد. وزیر فرهنگ تایوان این خبر را روز دوشنبه ۲۸ سپتامبر اعلام کرد.

طبق اعلامیه وزارت فرهنگ تایوان، این فیلم توسط یک هیات انتخاب از میان ۱۸ فیلم  برای ارسال به رقابت های اسکار برگزیده شده است. در بیانیه وزارت فرهنگ دلیل انتخاب فیلم نمایش رابطه خاطره انگیز و متاثر کننده رابطه والدین و فرزندان عنوان شده است.

فیلم «یک خورشید» ساخته چونگ مانگ-هانگ حول درگیری های یک خانواده چهارنفره می چرخد. این فیلم سال ۲۰۱۹ در معتبرترین جوایز کشور تایوان یعنی «اسب طلایی» که موسوم به اسکار تایوان است خوش درخشید و توانست جایزه بهترین کارگردانی را از آن خود کند. فیلم در رشته های دیگر از جمله فیلم، بازیگر نقش اول مرد، نقش مکمل مرد، تدوین و انتخاب تماشاگران نیز نامزد شده بود.

بنا به اعلام وزارت فرهنگ تایوان، فیلم «یک خورشید» در سال ۲۰۱۹ در فستیوال های معتبری از جمله تورنتو، بوسان و توکیو نیز حضور داشته است.

تا به امروز کشورهای لهستان، سوییس، اوکراین، بوسنی و هرزگوین، بوتان، ساحل عاج و تایوان نماینده های خود را برای شرکت در اسکار ۲۰۲۱ معرفی کرده اند.

نود و سومین دوره جوایز اسکار که قرار بود روز ۲۸ فوریه برگزار شود به دلیل شیوع گسترده ویروس کرونا قرار است ۲۵ آوریل ۲۰۲۱ برگزار شود.

محمدامین شکاری

انتهای پیام/

بیشتر بخوانید

بوسنی فیلم نامزد شیرطلای ونیز را به اسکار معرفی کرد

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است