«تخت آبی» به جشنواره فیلم «مایورکا» اسپانیا راه یافت | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۰۰

«تخت آبی» به جشنواره فیلم «مایورکا» اسپانیا راه یافت

فیلم کوتاه «تخت آبی» به کارگردانی علیرضا کاظمی‌پور به جشنواره فیلم تکامل «مایورکا» که به صورت فیزیکی برگزار می شود، راه پیدا کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صبا، فیلم کوتاه «تخت آبی» ساخته علیرضا کاظمی‌پور به نهمین دوره جشنواره فیلم تکامل «مایورکا» که از ۲۳ تا ۲۹ اکتبر برگزار می شود، راه یافت. این جشنواره که هر ساله در جزیره مایورکا اسپانیا برگزار می‌شود با هدف برقراری ارتباط و ایجاد پل فرهنگی بین کشورهای مختلف تاسیس شده و در سال‌های اخیر به رشد و اعتبار ویژه‌ای دربین فستیوالهای اروپایی دست یافته است.

برگزارکنندگان این جشنواره، امسال تمهیدات ویژه ای در نظر گرفته‌اند تا بتوانند جشنواره را علیرغم تمام سختی‌ها و شرایطی که بر جهان حکفرماست، به‌طور فیزیکی و در سالن‌های سینما برگزار کنند، اما در صورت اوج‌گرفتن بیماری کرونا در کشور اسپانیا و اعمال شرایط ویژه از سوی دولت، آمادگی لازم برای برگزاری آنلاین جشنواره را نیز دارا هستند.

قرار است که در این دوره از جشنواره فیلم «مایورکا» از مرجان ساتراپی، فیلمساز ایرانی-فرانسوی و آنجلینا مولینا هنرپیشه زن معروف اسپانیایی به خاطر فعالیت‌ها و تاثیرگذاری‌شان در صنعت سینما تجلیل ویژه به عمل بیاید.

این بیست و یکمین حضور بین‌المللی فیلم «تخت آبی» است که پیش از این در جشنواره‌های مهمی مثل کوتاهِ‌کوتاه ژاپن و لچه اسپانیا به روی پرده رفته و جایزه بهترین کارگردانی را از جشنواره فیلم کوتاه ونکوور دریافت کرده است.

«تخت آبی» داستان زن میانسالی به‌ نام زهرا است که دختری به نام نگار را در خیابان سوار ماشین کرده و اصرار دارد که او را به خانه‌اش ببرد. اما نگار نسبت به انگیزه و هویت جنسی او تردید دارد.

عوامل فیلم «تخت آبی» عبارتند از تهیه کننده، فیلمنامه‌نویس و کارگردان: علیرضا کاظمی پور، محصول: موسسه رسانه‌های تصویری آواگران راه ابریشم، بازیگران: آناهیتا اقبال نژاد، بیتا بیگی، حامد رحیمی نصر، علی‌پویا قاسمی، دیاکو خاکی، هدایت الله سجادی، سحر عزیزیان، مدیر فیلمبرداری: محمدرضا جهان پناه، تدوین: مجتبی اسماعیل‌زاده، موسیقی: مهران میرمیری، طراح صحنه و لباس: ندا تمیمی، مدیر صدابرداری: سامان شهامت، صداگذاری و میکس: زهره علی‌اکبری، طراح گریم: حسنا خان محمدی، اصلاح رنگ و نور: سامان مجدوفایی، طراح پوستر و گرافیست: فرناز کاویانی، سعید خان‌قشلاقی، عکاس: محمد معصومی، تیزر: مرجان علیزاده، دستیار کارگردان و برنامه ریز: حسین مشعلی، منشی صحنه: امین صدرایی، مدیرتولید: دیاکو خاکی، دستیاران فیلمبردار: هادی منوچهرپناه، علی منوچهرپناه، حسین ایل بیگی، دستیار صحنه: سجاد دلیری، دستیار صدا: جواد شعبانی، دستیاران گریم: رضا خدایی، سپیده حق گو، تدارکات: یوسف موسوی، بهمن خورشیدوند.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است