تلاش برای دیجیتال شدن آرای جشن خانه سینما/ برنامه‌ریزی ما برای جشن سال بعد است | پایگاه خبری صبا
امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۷:۵۰
رامین حیدری فاروقی به صبا گفت:

تلاش برای دیجیتال شدن آرای جشن خانه سینما/ برنامه‌ریزی ما برای جشن سال بعد است

رییس انجمن عالی هنرها و فنون سینمایی ایران با اشاره به شرایط خاص اکران در سال جاری، تصمیم‌گیری درباره برگزاری بیست و دومین جشن سینمای ایران را منوط به تصمیم هیات مدیره جدید خانه سینما دانست.

رامین حیدری فاروقی رییس انجمن عالی هنرها و فنون سینمایی ایران در گفتگو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری صبا، درباره جشن امسال خانه سینما با اعلام اینکه هنوز به نتیجه‌ای نرسیده‌اند، بیان کرد: تا الان هیات مدیره جدید خانه سینما یک جلسه تشکیل داده که مباحث دیگری در آن مطرح شده است و ما هنوز دیداری با آنها نداشتیم که بدانیم برنامه چطور پیش خواهد رفت.

وی افزود: فکر می‌کنم تا یکی دو هفته دیگر در اولین جلسه مشترک با هیات مدیره جدید، برنامه امسال قطعی شود.

حیدری فاروقی درباره اقدامات انجام‌شده برای برگزاری جشن اظهار کرد: ما هم‌اکنون مشغول پیگیری برای ایجاد پلتفرم‌های مربوط به رای‌گیری دیجیتال هستیم زیرا باید افراد به سازوکاری دسترسی داشته باشند که بتوانند رای ایمن بدهند.

وی ادامه داد: سال‌های قبل به این شکل بود که فرم‌هایی به شکل کاغذی تنظیم و توزیع می‌شد و بعد آرا توسط هیات صیانت شمارش می‌شد و حالا ما به دنبال این هستیم که از حالت کاغذی بیرون بیاید.

رییس انجمن عالی هنرها و فنون سینمایی ایران درباره شکل رای‌گیری توضیح داد: سیاست کلی این است که سازوکاری برای بارگزاری اطلاعات فیلم‌ها در سامانه طراحی شود به این شکل که تهیه‌کنندگان در سامانه ثبت‌نام کنند و افراد اطلاعات‌شان را بگذارند. افراد بعد از این که فیلم‌ها را دیدند، رای بدهند و با استفاده از الگوریتم‌هایی، ارزیابی نهایی ثبت شود. آرا باید کدگذاری شود و ضریب داشته باشد.

وی افزود: با چند جای مختلف صحبت و ایده‌هایشان گرفته شده و حال باید این‌ها را با هیات مدیره خانه سینما در میان بگذاریم تا یکی از شکل‌ها را انتخاب کنیم تا اجرا شود.

حیدری فاروقی تصریح کرد: پیش‌بینی‌ها برای این است که اگر اکران سال آینده به سامانی رسید که قابلیت رقابت داشت، این اتفاق بیفتد.

این مستندساز بیان کرد:برای امسال ایده‌هایی داشتیم تا بزرگداشت‌هایی بگذاریم و کاری در خانه سینما انجام دهیم ولی روز ملی سینما که سپری شد. به هر حال دنبال مناسبتی برای یادآوری ارزش و اهمیت سینمای ایران هستیم.

وی افزود: الان بیشتر مساله سال آینده را داریم. اکران امسال با مسائل خاصی همراه بوده و باید با شرایط جدید تصمیم گرفت. همزمان هیات مدیره در حال تغییر بود و همه‌چیز متوقف ماند. شرایط اجتماعی و مسائل موجود هم مساله را غامض می‌کند. برای همین با توجه به این که سیاست کلی خانه سینما چه خواهد بود، باید حتما مستقر شوند تا دیداری داشته باشیم و تصمیم‌گیری شود.

رییس انجمن عالی هنرها و فنون سینمایی ایران با اشاره به خاستگاه رقابت در جشن خانه سینما عنوان کرد: اصطلاح آکادمی مربوط به بخشی از انجمن عالی هنرها و فنون سینمایی ایران است که به طراحی و اجرای رقابت و جشن معطوف است و این بخش باید نتیجه جریانی دامنه‌دارتر از سنجش شرایط موجود و تعریف سازوکار مطلوب و متغیرهای مترتب بر آن باشد که هر سال به مناسبت روز ملی سینما همراه با جشن، امکان ارائه پیدا کند تا به آمادگی برای تصمیم‌های بهتر ختم شود.

وی در پایان گفت: امیدوارم با سپری شدن این دوران و تحلیل تجربه‌های تازه‌ای مثل شیوه‌های نوین نمایش آثار، بشود خانه سینما بیش از پیش، مرجع شناخت و مشارکت در طراحی راهبرد کیفی سینمای ملی ایران و دسترسی به مخاطبان سینمای جهان باشد. چیزی که ماهیت تصمیم بنیانگذاران ایده انجمن عالی در سال‌ها قبل بر آن تکیه داشته است؛ سینمایی متنوع در انواع ژانرها که بتواند به بیشترین طیف تماشاگران دست پیدا کند و درخور مخاطب هوشیار باشد.

مصطفی قاسمیان

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    115/285/101/000
  • بی‌بدن
    28/001/036/000
  • سال گربه
    21/913/998/000
  • آپاراتچی
    4/337/816/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    3/385/558/500
  • پرویز خان
    3/300/677/000
  • نوروز
    3/136/309/000
  • آسمان غرب
    3/035/327/000
  • مست عشق
    پیش‌فروش1/985/780/000