«ایل‌دا» دریچه‌ تازه به دفاع مقدس است/ لُرها همراهی کنند تا «سرزمین کهن» پخش شود | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۱۲
جعفر دهقان به صبا گفت:

«ایل‌دا» دریچه‌ تازه به دفاع مقدس است/ لُرها همراهی کنند تا «سرزمین کهن» پخش شود

بازیگر سریال «ایل‌دا» می‌گوید کارهایی نظیر این سریال باید حمایت شوند چراکه دریچه‌ای جدید از دفاع مقدس را پیش روی مخاطب قرار می‌دهد.

جعفر دهقان بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون صبا درباره نقش خود در سریال «ایل‌دا» به کارگردانی راما قویدل که این شب ها از شبکه یک سیما روی آنتن است، اظهار کرد: در این مجموعه تلویزیونی نقش یک فرمانده پاسگاه مرزی را بازی می کنم که در آغاز جنگ با مقاومت خود و مردم آن منطقه، راه دشمن را سد کرد.

وی ادامه داد: این نقش نوعی تصویرگری از رشادت مرزبانان کشورمان است که از جان خود برای دفاع از کشور گذشتند، همچنین به واسطه این سریال گوشه‌ای از رشادت مردم غیور لرستان نشان داده می‌شود.

به گفته بازیگر «ایل‌دا»، تولید آثاری مانند این مجموعه تلویزیونی که دریچه‌های جدیدی را در ژانر دفاع مقدس می‌گشایند، می‌بایست بیشتر حمایت شوند.

دهقان با اشاره به اینکه قرار است به زودی در یک فیلم تلویزیونی حضور داشته باشد، بیان کرد: زمانی که قرارداد قطعی را امضا کردم می‌توانم درباره آن پروژه صحبت کنم.

وی درباره وضعیت بازیگری در دوران کرونا نیز گفت: کرونا به شدت کارمان را تحت تاثیر قرار داده است به نحوی‌که بسیاری از ما اگر پس اندازی برای چنین روزهایی نداشته باشیم برای گذران زندگی با مشکل مواجه می‌شویم.

این بازیگر ادامه داد: در شرایط فعلی بسیاری از پروژه‌‌ها تعطیل شده و تهیه‌کننده هم حاضر نیست پول بازیگران را بدهد. همچنین کارهایی که قرار بود فیلمبرداری آن آغاز شود، متوقف باقی مانده است. این امر همه عوامل سینما و تلویزیون را با سختی مواجه کرده است، پس ضروریست دولت در این زمینه ورود کند تا کمی وضعیت نابسامان موجود بهبود یابد.

دهقان درباره پیشنهاد نحومی دستمزدها در بازیگری گفت: مگر می‌شود فیلمی که ۲ یا ۳ میلیارد هزینه تولیدش است، ۳ میلیارد هزینه یک بازیگر کند! این امر نشان می‌دهد پولشویی آفتی شایع در سینما شده که باید جلوی آن گرفته شود. نکته عجیب‌تر اینکه برخی بازیگران به همراه خود، سرمایه گذار برای آثار سینمایی یا تلویزیونی می‌آورند تا به نوعی پول‌های نجومی رد و بدل شود. با این وضعیت نمی‌توان به آینده هنرمندان واقعی این سرزمین چندان خوشبین بود.

بازیگر فیلم «هراس» در پایان خاطرنشان کرد: سریال «سرزمین کهن» ساخته کمال تبریزی اثری ارزشمند است که متاسفانه مدت هاست مسکوت مانده است. ضروریست از لرهای باغیرت کشورمان درخواست کنم همراهی لازم را به عمل آورند تا یکی از محصولات خوب سیما روی آنتن رود.

نغمه دانش آشتیانی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است