امکان شرکت برای تمام گروه‌های تئاتری فراهم است/ داوری در ۲ مرحله | پایگاه خبری صبا
امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۱۳
دبیر جشنواره «تئاتر نگاه» در گفتگو با صبا:

امکان شرکت برای تمام گروه‌های تئاتری فراهم است/ داوری در ۲ مرحله

پریسا محمدی درباره شیوه اجرایی و اهداف جشنواره «تئاتر نگاه» توضیح داد.

پریسا محمدی دبیر جشنواره «تئاتر نگاه» با اشاره به اهداف این جشنواره در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر خبرگزاری صبا گفت: اصلی ترین هدف جشنواره، ایجاد موقعیتی برای تبادل تجربه میان گروه‌های نمایشی و افزایش انگیزه برای رقابت در خلاقیت و کیفیت آثار و البته کشف و حمایت از برترین هاست که از ابتدا در دستور کار قرار داشته است.

او ادامه داد: داوری در دو بخش اولیه و نهایی توسط دو گروه از داوران انجام می‌گیرد؛ داوری اولیه بر اساس فیلمِ آثار ارسالی است که بر اساس نظر داوران این بخش تعدادی از آثار به بخش رقابتی راه می‌یابند که مشمول اجرای صحنه‌ای در خانه نمایش حیایی برای داوری نهایی است.

به گفته محمدی، نظر این گروه از داوران منجر به انتخاب آثار برگزیده در بخش‌های بهترین گروه نمایشی، بهترین نویسنده، بهترین کارگردان، بهترین بازیگر زن و مرد و گروه برگزیده نگاه آنلاین به عنوان بخش اختصاصی شهرستان ها خواهد شد.

بازیگر نمایش «محبوبه‌ها» افزود: برای شرکت در «جشنواره تئاتر تگاه» هیچ گونه محدودیت برای گروه ها اعمال نشده است و تمام گروه‌های نمایشی می‌توانند در صورت تمایل در این جشنواره شرکت کنند. همچنین علاوه بر جوایز نقدی که در فراخوان جشنواره اعلام شده است، حمایت‌های آموزشی از طریق بورسیه تحصیلی در آکادمی هنرگستر حیایی و حمایت‌های مالی دیگر برای شکوفایی استعدادهای برتر از مواردیست که می‌توان به آن اشاره کرد.

محمدی در پایان با اشاره بر موضوع توجه ویژه بر آموزش تئاتر بیان کرد: تئاتر تداعی گر معنای زیستن آدمی است و از این رو با حقایق اجتماعی پیوندی عمیق برقرار می‌کند. در چند سال اخیر تئاتر با وجود مهجور واقع شدن همیشگی خود شاهد روی آوردن بیش از پیش قشر جوان و علاقه مند بوده که می‌توان بخش بزرگی از این روی آوری را ظهور حقایق اجتماعی پیچیده تر و متراکم تر دانست، که همین استقبال و تقاضا موجب پیدایش آکادمی‌های تئاتر شده است.

اولین دوره «جشنواره تئاتر نگاه» از ۷ آذرماه در تهران و به میزبانی موسسه هنرگستر حیایی برگزار می‌شود و علاقمندان می‌توانند نسبت به ثبت نام در جشنواره و ارسال آثار خود حداکثر تا تاریخ ۷  آبان ماه در سایت این مجموعه هنری اقدام کنند.

صادق سیادت

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است