غم و شادی در پروژه‌های همزمان مهدی بوستانی | پایگاه خبری صبا
امروز ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۱:۳۵
در گفتگو با صبا مطرح شد؛

غم و شادی در پروژه‌های همزمان مهدی بوستانی

مهدی بوستانی از فیلمبرداری دو مستند جدید خود با نام های «برادر بزرگ ترس» و «گوش شیطون کر» خبر داد.

مهدی بوستانی شهربابکی کارگردان مستند و فیلم کوتاه در گفتگو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری صبا از فیلمبرداری دو پروژه جدید خود خبر داد و گفت: در حال حاضر مشغول فیلمبرداری همزمان دو پروژه در کرمان به نام‌های «برادر بزرگ ترس» و «گوش شیطون کر» هستم.

این کارگردان درباره مستند «برادر بزرگ ترس» توضیح داد: موضوع این مستند درباره مرگ، انواع مرگ، حس و حال بازماندگان پس از پشت سر گذاشتن این موقعیت و درد و رنج و التیامی که به دنبال آن می‌آید، است.

وی افزود: تقریبا ۶۰ تا ۷۰ درصد فیلمبرداری این پروژه سپری شده است که بخش اصلی آن درباره مرگ پدر خودم و صحبت با مادر، خواهر و بقیه اعضای خانواده است. پس از آن سراغ آدم‌های دیگر رفته و می‌روم که تا الان فیلمبرداری از چهار نفر را به اتمام رسانده‌ام.

بوستانی همچنین درباره مستند «گوش شیطون کر» گفت: موضوع این پروژه درباره آدم‌های شوخ و راز محبوبیت آن‌ها و اینکه چطور در جمع‌های مختلف می توانند فضا را کمی شادتر و راحت تر کنند، است. همچنین بررسی می‌کنم که خود این افراد به عنوان آدم‌های شوخ چگونه آدم‌هایی هستند و چطور زندگی هایی دارند و آیا لزوما خودشان هم در خلوت خودشان آدم‌های شادی هستند یا نه.

به گفته وی، این مستند در ابتدای کار است و فیلمبرداری از یک شخص به پایان رسیده و مورد بعدی نیز در آستانه ضبط شدن است.

کارگردان «مراسم پرده‌برداری» افزود: هر دو فیلم جدیدم ساختار اپیزودیک دارند و همه کارهای این آثار را خودم برعهده دارم.

بوستانی در پاسخ به اینکه چرا همه کارهای این دو فیلم از کارگردانی و فیلمبرداری تا صداگذاری و … را خودش انجام داده است، توضیح داد: پراکندگی جلسات فیلمبرداری باعث می‌شود یک فیلمبردار نتواند در طول کار آماده خدمت به من باشد و سر کار دیگری نرود زیرا ممکن است روزی فیلمبرداری داشته باشیم و روز دیگر نه. از طرف دیگر موضوع این مستندها، گروه کوچکی از عوامل را می‌طلبید، مثلا تصور کنید پای صحبت شخصی نشسته‌اید که از مرگ برادرش رنج می‌کشد، پس نمی‌شود بوم را بالای سر او گرفت و درواقع این دلیل مهمی است که من این شیوه را انتخاب کردم تا زندگی جاری و ساری آدم‌ها خیلی دستخوش حضور گروه فیلمسازی قرار نگیرد و اصل قضیه که حس و حال آن‌ها است از بین نرود، همچنین بحث اقتصادی نیز در این شیوه بی تاثیر نبوده است.

سازنده «بُرنا» از تنوع لوکیشین این پروژه‌ها که ممکن است بوجود بیاید اینگونه گفت: لوکیشن تا به الان در کرمان بوده است ولی حتما بقیه فیلمبرداری در کرمان نیست، احتمال اینکه بقیه بخش‌ها در تهران یا شاید شهرهای دیگر باشد وجود دارد و این موضوع به سوژه‌هایی که پیدا می‌شوند بستگی دارد.

وی در پایان درباره مستند «پشت در» که اسفندماه سال گذشته قصد داشت آن را به جشنواره‌های خارجی بفرستد، گفت: همه فیلمسازان دوست دارند که فیلمشان در جشنواره‌های مختلف حضور داشته باشد اما به اهداف، نگاه و سلیقه آن جشنواره‌ها بستگی دارد. فیلم را برای چند جشنواره فرستاده‌ام اما تا به این لحظه پاسخی دریافت نکرده‌ام همچنین برای جشنواره فیلم کوتاه تهران نیز ارسال کرده ام اما باز هم خبری نشده است.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    100/867/118/000
  • بی‌بدن
    22/358/841/000
  • سال گربه
    10/639/228/500
  • آپاراتچی
    3/809/166/500
  • پرویز خان
    3/135/337/000
  • نوروز
    2/746/203/000
  • ایلیا جستجوی قهرمان
    2/310/894/500
  • آسمان غرب
    2/022/378/500