تجلیل از تنها دوبلور ارمنی ایران

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی شبکه مستند، «قصه آرشاک» مستند پرتره آرشاک قوکاسیان و از تولیدات جدید شبکه مستند سیما یکشنبه، ۶ مهر ماه ۱۳۹۹ ساعت ۱۸ تا ۲۰ با حضور مدیر شبکه مستند سیما و جمعی از بزرگان عرصه دوبله و دوستداران فرهنگ در شهرک غرب، بلوار ایران‌ زمین شمالی، فرهنگسرای ابن‌سینا رونمایی می‌شود.

این مستند به تهیه‌کنندگی و کارگردانی ابوالفضل توکلی در ۵۷ دقیقه به جنبه‌های مختلفی از زندگی کاری استاد قوکاسیان می‌پردازد.

توکلی درباره این مستند گفت: قوکاسیان (زادهٔ ۶ مهر ۱۳۲۳) گوینده یا دوبلور ایرانی که در فاصله سال‌های ۱۳۳۹ تا اوایل سال ۶۲ به جای شخصیت‌های جوان در بسیاری از فیلم‌های سینمایی و سریال‌های ایرانی و خارجی گویندگی کرده‌ است. سپس به کانادا مهاجرت می کند و سال ۸۷ مراحل بازگشت ایشان به ایران انجام شده و به دنیای دوبله بازمی گردد.

وی افزود: از مهمترین کارهای ایشان می توان به «اسب جنگی» ساخته استیون اسپیلبرگ اشاره کرد که بعد از بازگشت ایشان به ایران انجام گرفته است.

این کارگردان اعلام کرد: در «قصه آرشاک» قوکاسیان درباره ورودش به دوبله، اینکه چرا مهاجرت کرد و سال هایی که در کانادا بود چه بر او گذشت و همچنین اینکه چه شد به ایران بازگشت، صحبت خواهد کرد.

توکلی گفت: قوکاسیان تنها دوبلور ارمنی ایران است و تا امروز آثار درخشانی از خود بر جای گذاشته است.

انتهای پیام/