نقاشی دیواری نخست‌وزیر نیوزلند جنجال‌برانگیز شد/ واکنش نامهربانانه یک کمپین

به گزارش صبا به نقل از آرت‌نیوزپیپر، نقش بستن تصویر بزرگی از جاسیندا آردرن نخست وزیر نیوزلند که زنی مسلمان از قربانیان حادثه تروریستی و خونبار چندی قبل این کشور را در آغوش کشیده، به موضوعی حساسیت برانگیز در استرالیا تبدیل شده است. این نقاشی بزرگ، روی دیواره یک سیلوی 25 متری در ملبورن و توسط هنرمندی به نام لورتا لیزیو کشیده شده است.

ماه مارچ گذشته 51 نفر در حادثه تروریستی حمله به دو مسجد در شهر کریست‌چرچ نیوزلند قتل عام شدند. عامل این حمله برنتون تارانت 28 ساله شهروندی اهل استرالیا بود که هم‌اکنون به جرم قتل در انتظار محاکمه خود است. تصویر آردرن با حجاب که زنی عزادار را در آغوش خود کشیده است به نمادی از مهربانی و همراهی او با جامعه مسلمان نیوزلند بدل شد.

چندی بعد از آن ماجرای تروریستی یک کارزار اینترنتی برای اجرای این عکس به صورت یک نقاشی دیواری به راه افتاد و بیش از 11 هزار دلار برای آن جمع شد. این کمپین آنلاین در توضیح این پروژه نوشته بود: ما می‌خواهیم این پیام و این لحظه به خاطر سپرده شود.

از سوی دیگر اما کمپینی دیگر در اعتراض به این نقاشی به راه افتاده است و تاکنون بیش از 14 هزار نفر به آن پیوسته‌اند. در توضیح این اقدام اعتراضی آمده است: ما مردم ملبورن این نقاشی دیواری را نمی‌خواهیم. ما هیچ ضرورتی در این کار نمی‌بینیم. اخیرا 350 نفر در حوادث تروریستی سریلانکا کشته شده‌اند، آیا باید پرچم این کشور را نیز نقاشی کنیم؟

لیزیو قبلا در گفتگویی درباره اثر خود گفته بود: این طرح نشان دهنده رهبری مهربان در زمانه‌ای نه چندان زیباست. به نظر من دنیای ما نیاز به چنین رهبرانی دارد.

اشکان مزیدی