مدیر برنامه استن لی دستگیر شد/ اذیت و آزار پیرمرد ثروتمند دنیای کمیک‌ها! | پایگاه خبری صبا
امروز ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۵۸
به جرم کلاهبرداری از خالق ابرقهرمان‌ها

مدیر برنامه استن لی دستگیر شد/ اذیت و آزار پیرمرد ثروتمند دنیای کمیک‌ها!

بنا بر خبری که پلیس لس‌آنجلس اعلام کرده است، کیا مورگان مدیر برنامه سابق استن لی خالق شخصیت های ابرقهرمانی به اتهام مجموعه از عناوین مجرمانه دستگیر شد.

به گزارش صبا به نقل از ورایتی، کیا مورگان مدیر برنامه سابق استن لی خالق اسطوره‌ای بسیاری از کاراکترهای ابرقهرمان مارول در آریزونا دستگیر شد. این دستگیری بنا به درخواست دپارتمان پلیس شهر لس‌آنجلس انجام شده است.

یکی از مسئولان اداره پلیس شهر لس‌آنجلس در این باره گفت: این حکم دستگیری به دلیل وقوع عناوین مجرمانه‌ای چون حبس غیرقانونی بزرگسالان، ۳ فقره دزدی کلان از بزرگسالان یا شخص تحت قیومیت، کلاهبرداری اختلاس و نقض قوانین حق تکثیر و آزار و اذیت صادر شده است.

تحقیقات راجع به موضوع اذیت و آزار استن لی از مارچ سال ۲۰۱۸ آغاز شد و انگشت اتهامات از ماه می و جون ۲۰۱۸ به سوی مدیر تجاری سابق او
رفت.

اتهام کلاهبرداری مورگان مربوط به ماجرای ناپدید شدن مبلغی به ارزش ۲۶۲ هزار دلار است که استن لی طی قراردادهای مختلفی که امضا کرده بود می‌بایست دریافت می‌کرد اما هیچ‌گاه به آن دست پیدا نکرد.

اتهام حبس غیرقانونی نیز به ماجرایی برمی‌گردد که طی آن کیا مورگان در جون ۲۰۱۸، استن لی را از خانه خود در منطقه هالیوود هیلز بلند کرده و به کلبه‌هایی تحت کنترل در بورلی هیلز انتقال داده و مانع دیدار او با دوستان و خانواده‌اش شده بود. لی مدت کوتاهی بعد از دستگیری مورگان به جرم تماس غیرواقعی با شماره ۹۱۱ پلیس از محل سکونت اجباری خود رها شد. اداره پلیس توضیح داد که این تماس‌ها و گزارش‌های نادرست تاکتیکی از سوی مورگان برای توجیه این عمل و متقاعد کردن افکار عمومی مبنی بر در خطر بودن جان استن لی بوده است.

هم اکنون قرار وثیقه‌ای ۳۰۰ هزار دلاری برای مورگان صادر شده است و تحویل او به نیروی پلیس لس‌آنجلس در جریان است.

استن لی نویسنده، ویراستار و منتشرکننده کتاب‌های کمیک مارول، بازیگر، تهیه‌کننده و مجری تلویزیونی اهل آمریکا بود که خلق کاراکترهای پرآوازه‌ای چون مرد عنکبوتی، مرد آهنی، هالک، ثور و دکتر استرنج را در کارنامه خود داشت. لی در ۱۲ نوامبر ۲۰۱۸ در سن ۹۵ سالگی درگذشت. او در هنگام مرگ مالک ثروتی در حدود ۵۰ میلیون دلار بود.

اشکان مزیدی

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    100/867/118/000
  • بی‌بدن
    22/358/841/000
  • سال گربه
    10/639/228/500
  • آپاراتچی
    3/809/166/500
  • پرویز خان
    3/135/337/000
  • نوروز
    2/746/203/000
  • ایلیا جستجوی قهرمان
    2/310/894/500
  • آسمان غرب
    2/022/378/500