«در جریان» از وضعیتی می‌گوید که به نتیجه نرسیده است/ چالش منظره‌ها | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۵۵
یاسمن نوذری در گفتگو با صبا:

«در جریان» از وضعیتی می‌گوید که به نتیجه نرسیده است/ چالش منظره‌ها

یاسمن نوذری درباره نمایشگاه «در جریان» که از تاریخ 21 شهریور تا 4 مهرماه در گالری زیرزمین دستان برپا است، توضیح داد.

یاسمن نوذری در گفتگو با خبرنگار هنرهای تجسمی صبا، درباره نمایشگاه اخیر خود با عنوان «در جریان» که از تاریخ ۲۱ شهریورماه در گالری زیرزمین دستان برگزار است، توضیح داد: کارهای من خیلی موضوع محور نیستند و بیشتر تصویری هستند. من همیشه از موضوع فرار می‌کنم تا آثار به مفهومی ارجاع پیدا نکند و تلاش بر این است که همه چیز درباره عملکرد خود نقاشی و مدیوم باشد.

وی افزود: برای من در ابتدای فعالیت، موضوع منظره جای زیادی برای مطالعه تصویری به دلیل صفحه‌بندی، بافت، ریتم‌های آن که قابل پیش بینی بودند و اگر انسان آن‌ها را ساخته بود غیرقابل پیش بینی می‌شدند، داشت.

این هنرمند جوان توضیح داد: این مجموعه از آنجا شروع شد که مطالعه‌ای بر سری مجموعه‌ای از یک منظره نگار آمریکایی که ۵ منظره درباره چگونه شکل گرفتن یک تمدن و نابودی آن داشت، انجام می‌دادم و روند نشان دادن این نقاشی توسط این فرد برایم جالب بود پس تصمیم گرفتم تا آن را اجرا کنم و حرکات مردم در منظره و المان‌های معماری را بکشم و از خطوط نیز در کشیدنشان کمک بگیرم که همین باعث انتزاعی شدن بیشتر کارها شد.

نوذزی اضافه کرد: در این زمان روی معماری گوتیک نیز مطالعه‌ای داشتم که همین ساختار را دارد، برای مثال به جای این که یک ستون ساده محکم در کاری باشد، از هزاران دنده و خطوط نرم درون هم که ساختاری را ایجاد کرده این ستون را ساخته‌اند.

این نقاش درباره عنوان این نمایشگاه بیان کرد: در جریان بودن، از وضعیت تصویری می‌گوید که هیچوقت به نتیجه نهایی نرسیده است و  همیشه در حرکت است و من احساس می‌کردم که در موقعیتی هستم که این مجموعه نهایی من نیست بلکه در حال ساختن یک فضای تصویری برای خود هستم.

نوذری درباره سبک و تکنیک کارهای خود عنوان کرد: من معمولا با مداد و قلم فلزی کار می‌کردم اما این بار برای به چالش کشیدن خود به سمت رنگ روغن و نقاشی روی بوم رفتم که چالش‌های زیادی داشت چراکه مداد کنترل پذیرتر است و حس می‌کنم این مجموعه جایی است که می‌توانم غیرقابل پیش بینی و بدون کنترل بیش از حد کار کنم.

به گفته وی، مجموعه «در جریان» حاصل ۲ سال فعالیت در سال‌های ۹۸ تا ۹۹ است که در این نمایشگاه که سومین نمایشگاه انفرادی او است ۱۵ اثر به نمایش در آمده و فقط یک اثر از آن برای سال ۹۸ است.

این هنرمند در پایان درباره آثار در دست خلق خود نیز اظهار کرد: همچنین یک سری کارهای آبرنگ در راستای این مجموعه نیز دارم که کلاژ رنگ روی بوم است که در حال کار روی آن‌ها هستم.

نمایشگاه «در جریان» از تاریخ ۲۱ شهریور تا ۴ مهرماه در گالری زیرزمین دستان به نشانی تهران، خیابان فرشته، خیابان بیدار، پلاک ۶ آماده بازدید علاقه‌مندان است.

سبا جهانگیری

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است